Спецпроєкти

Просування бренду. Чому малому бізнесу (не) потрібні послуги SMM-агентства?


Просування в соцмережах зближує бренд і клієнта. Бізнес дізнається побажання своєї авдиторії, її страхи та розповідає про свій продукт або послугу.

Головне завдання бренду в соцмережах ㄧ бути у клієнта на видноті, щоб він згадав про нього тоді, коли йому буде потрібна стрижка або новий гаманець.

Як правильно просувати свій бізнес у мережах і чи обов’язково для цього звертатися до SMM-агентства, розбирається bit.ua.

Як бізнесу допомагають соцмережі

Бути впізнаваним – основна мета будь-якого бізнесу. Клієнту потрібна картина з оригінальною вишивкою або ремонт телефона – він згадує про вас. А для того, щоб так було, потрібно зблизитися зі своєю авдиторією. У цьому найкраще допомагають соцмережі.

Маркетинг у соціальних мережах ㄧ це універсальний спосіб заявити про себе, який можна підлаштувати під будь-яке завдання. На відміну від зовнішньої реклами у ЗМІ, де потрібно бронювати місце наперед і витрачати немаленький бюджет, соцмережі дозволять вам розповісти про свій бренд тут і зараз безплатно або за невелику суму.

«Багато хто недооцінює роботу в соціальних медіа й відмовляється вести соцмережі, якщо немає можливости співпрацювати з агентствами або найняти професіонала. Переважно це стосується малого бізнесу, і це велика помилка.

Якщо у вас свій невеликий бізнес ㄧ наприклад, ви печете торти на замовлення або робите манікюр удома ㄧ спробуйте вести соцмережі самостійно. Це великий внесок у лояльність до вашого бренду, навіть якщо зараз він no name.

Я працювала з невеликою дизайн-студією, яка по факту складалася з однієї людини. Активність у соцмережах не тільки привела авдиторію, а й допомогла переконати клієнтів, які прийшли іншим шляхом, зробити вибір на нашу користь. Адже щоб дізнатися про бренд більше, почитати відгуки, подивитися на роботи ㄧ люди йдуть у соцмережі».

Тетяна Великород, SMM-менеджерка компанії OMO

Кому не потрібне SMM-агентство

Якщо ви хочете безплатного або бюджетного просування, вам точно не потрібні послуги SMM-агентства. На початкових етапах цілком можна впоратися самостійно.
Як працює агентство? Спершу воно проводить бриф, щоб дізнатися цілі, визначити авдиторію та платформу, на якій створити сторінку. Залежно від ЦА ви розумітимете, на якій платформі краще створювати акаунт. Та зазвичай однією платформою не обмежуються – краще підвищувати видимість у різних соцмережах.

Увесь контент усе одно ви будете створювати самостійно. Агентство бере на себе тільки обробку та розміщення на платформі. Також SMM-менеджер взаємодіятиме з клієнтами: відповідатиме на коментарі та повідомлення в директ і розробить стратегію просування сторінки. А таргетолог налаштує рекламу на потенційних клієнтів.
На початкових етапах ведення бізнесу все це можливо робити самостійно. Базовий пакет послуг агентства може коштувати 500-600 доларів. Додатково вам ще доведеться виділити бюджет на рекламу. Тому краще витратити кошти на розвиток власних професійних навичок.

Багато інформації про ведення соцмереж є у вільному доступі в інтернеті. І поки ви новачок і маєте вільний час, краще вкладати гроші у створення контенту й рекламу.
Ще один варіант – знайти есемемника-початківця, який тільки напрацьовує своє портфоліо. Він може допомогти зі створенням стратегії, наповненням сторінки та налаштуванням реклами безплатно.

«Якщо ви тільки починаєте власну справу та маєте деякі фінансові обмеження, варто замислитися над самостійним веденням соціальних мереж. Особливо це стосується фахівців і крафтових майстрів, бо краще за вас ніхто не знається на вашій справі.

Особисто я раджу перед початком проаналізувати конкурентів і детально описати себе як фахівця або ваш бізнес. Варто вже із самого початку віднайти свою диференціацію та побудувати на ній позиціювання. Також неабияк важливо скласти портрет вашої цільової авдиторії. Усі ці маленькі, але дуже важливі кроки допоможуть вам уже із самого початку побудувати правильну комунікацію та знайти перших клієнтів».

Поліна Котелевська, SMM-менеджерка bodo

Кому варто звернутися до агентства

Настає час, коли бізнес досить виріс, з’явилося багато клієнтів і нових працівників. Тоді у власника не залишається часу на ведення соцмереж.
Порожні сторінки та коментарі без відповідей не найкращий спосіб показати себе. Тоді варто делегувати ці обов’язки фахівцям.

«Якщо ваш бізнес уже сформувався: є задоволені клієнти, потенційні партнери, до вас приходить авдиторія – тоді варто звернутися до професіонала. На українському ринку чимало SMM-агентств, а деякі компанії можуть дозволити собі inhouse-команду».

Тетяна Великород, SMM-менеджерка компанії OMO

Тож правильно оцінюйте власні сили й бюджет, щоб вкладати їх у потрібне річище. Спершу розвивайтеся як професіонал власної справи, а тоді лише вкладайте гроші в роботу інших фахівців.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь