Спецпроєкти

Як обрати диджитал-професію та розвиватися в ній: розповідають експерти компанії L’Oréal

У диджитал-сфері можуть знайти себе як творчі особистості, так і ті, хто обирає цифри й аналітику. Однак тим, хто тільки обирає майбутню професію, може бути незрозуміло:з чого починати та де навчатися.

bit.ua поспілкувався зі спеціалістами компанії L’Oréal Україна, які займаються розробленням стратегії та просуванням брендів за допомогою диджитал-інструментів. Вони розповідають про свою кар’єру, підводні камені в цій сфері та дають поради тим, хто хоче опанувати диджитал-професію.

Про свій шлях у диджиталі

Аліна, диджитал- і медіаменеджерка в L’Oréal

Я працюю в компанії L’Oréal вже 10 років. Колись я прийшла стажеркою у відділ маркетингу, а тепер відповідаю не тільки за диджитал у найбільшому дивізіоні масової продукції, а ще й за все медіа в компанії.

Коли я почала працювати в диджиталі сім років тому, то не мала якихось очікувань, адже все було дуже новим, і ні в кого здебільшого не було ані експертизи, ані досвіду. Я займалася локалізацією сайтів, створювала контент для наших перших спільнот у Facebook і запускала перші диджитал-кампанії.

Згодом почала працювати з електронною комерцією та збирати бази персональних даних для запуску програм лояльности. Ми експериментували та робили все методом спроб і помилок.

Важливо, що все це заохочувало керівництво – давало можливість навчатися та виділяло на це відповідний бюджет.
Я брала участь у корисних міжнародних тренінгах, спілкувалась із Канадою, Францією, Америкою та з іншими країнами, бачила їхній технологічний прогрес і переймала це на свою роботу – так і відбувалося навчання.

Іван, диджитал-менеджер у L’Oréal

Я починав свою кар’єру в диджиталі у 18 років із простої позиції контент-менеджера – писав тексти, обробляв зображення у графічних редакторах і робив базову верстку вебсторінок..

Потім із часом почав цікавитися вебдизайном і робив майже все: розробляв сайти, запускав для них рекламу, оптимізував під пошукові системи. Через якийсь час почав працювати в електронній комерції та вже більш глибоко займатися стратегією, почав працювати із CRM, контент-маркетингом. Загалом спробував багато різних видів діяльности в диджиталі й із цим багажем досвіду потрапив у компанію L’Oréal.

Коли я починав свою кар’єру, то диджитал був більш камерним – тоді це були вебдизайнери й технічні спеціалісти. Зараз же в диджиталі кожен/-на може знайти простір для творчости та креативности.

Про професію диджитал-спеціаліста

Іван: Найголовніший скіл для диджитал-спеціаліста – це вміння адаптуватися й бути гнучким/-ою в плані змін. Усе інше ж залежить від того, що саме робитиме людина: придумуватиме креативні стратегії чи займатиметься аналітикою.

У людини в диджиталі має бути нескінченна внутрішня енергія та проактивність. Немає курсів, з яких ти відразу вийдеш готовим/-ою спеціалістом/-кою, і глобально виходить так, що всього навчаєшся на практиці. Якщо ж ти не готовий/-а змушувати себе щось робити та виходити із зони комфорту, то навряд чи зможеш далеко просунутися в цій сфері.

Аліна: Людина, яка працює в диджитал-сфері, також повинна вміти гуглити. Не сидіти й не чекати, доки інформація до тебе прийде сама. Нині так багато всього у вільному доступі, що навіть удома можна навчитися будь-якої професії.

Важливо, щоб був інтерес і запал, щоб людина хотіла отримувати інформацію та щось змінювати.Можна почати з базових курсів від Google та Facebook, які є у вільному доступі й абсолютно безплатні. А далі гуглити: кейси, виступи спікерів, що пов’язані з онлайн-діяльністю, курси диджитал-маркетингу.

Неважливо, скільки тобі років, у диджиталі треба бути готовим/-ою завжди навчатися нового, експериментувати, помилятися та йти далі.

У моїй команді 80% людей були стажерами. Якщо немає часу чекати досвідченого спеціаліста, то я готова інвестувати свої ресурси й навчити людину з нуля. Звісно, якщо він/вона сам/-а цього прагне.

Важливою якістю також є вміння продавати себе. Можна працювати добре, але нікому про це не розповідати. Однак я вважаю, що варто говорити про свої досягнення: що нового ти зробив/-ла, яких результатів досяг, як це можна масштабувати.

Де та як навчатися на диджитал-спеціаліста? Добірка ідей від Івана та Аліни з L’Oréal Україна

Курси від Facebook і Google
Якщо говорити про базові знання в диджиталі, то сам Google надає свої безплатні онлайн-курси та тренінги. Тут можна не тільки вивчити теорію, а ще попрактикуватися, наприклад, просунути особисту сторінку в соцмережах або запустити контекстну рекламу.

Facebook також пропонує безплатні курси, де можна навчитися створювати та налаштовувати рекламу у Facebook та Instagram, як продавати свій продукт, підвищувати впізнаваність бренду, лояльність клієнтів.

Безплатні онлайн-курси
Coursera – тут є курси з продажів, бізнес-аналітики, програмування, тестування, вебдизайну, маркетингу та інших диджитал-спеціальностей.

Udemy – на цій платформі можна навчитися розроблення ігор, аналізу даних, графічного дизайну, 3D-моделювання, просування в соцмережах та навіть етичного хакінгу.

Prometeus – українська платформа, де є курси з розроблення, тестування програмного забезпечення, медіаграмотности та редагування, нативної реклами та бізнес-дизайну.

Практика в агентствах або великих компаніях
У будь-якого студента є можливість пройти практику в рекламних/креативних агентствах або ж у такій великій компанії, як L’Oréal.Усюди потрібні юні таланти, тому з практикою в диджитал-сфері нині жодних проблем немає.

Важливим є й університет, який закладає базові знання в різних напрямах, наприклад маркетингових, економічних або творчих спеціальностях. Ну а майбутній диджитал-спеціаліст просто застосовуватиме ці знання в диджитал-сфері.

Компанія L’Oréal співпрацює із ЗВО економічних спеціальностей, проводить лекції, бере участь у ярмарках вакансій та організовує челенджі для студентів, які навчаються в Києво-Могилянській академії, КНУ імені Шевченка, КПІ та інших.

У нас також є щорічна бізнес-гра для студентів – Brandstorm, у межах якої студенти згідно з тематикою гри пропонують свої інноваційні ідеї, технології. Найкращих ми забираємо на стажування, а переможці міжнародного фіналу 2021 матимуть можливість стажуватися та реалізувати свій проєкт у Station F, у Парижі – найбільшому стартап-містечку у світі!

Офлайн-курси
У таких школах, як Projector, KAMA та Bazilik, можна навчитися диджитал-професій у тих спеціалістів, які давно працюють у своїй сфері та можуть поділитися своїм досвідом. Зазвичай на таких курсах багато практичної частини, де можна відразу закріпити свої навички.

Професійна література
Книги допомагають на старті кар’єри. Можна читати багато профільної літератури, пов’язаної з маркетингом, диджиталом, дизайном, або просто заходити на будь-який книжковий ресурс і читати топові книги на тему.Радимо почитати «Контент-маркетинг» Майкла Стелзнера та «Маркетинг майбутнього. Як ґроуз-хакери змінюють правила гри» Раяна Голідея. Книги про контент-маркетинг, але загалом закладають багато понять про те, як усе влаштовано в диджиталі.

Ресурси, на які варто підписатися
У диджиталі все швидко змінюється, тому важливо також стежити за ресурсами, які розповідають про нові технології в онлайні та нові функції в соцмережах.Окрім того, також радимо:

  • https://t.me/digital_masons – тут багато про digital-маркетинг і комунікації в Україні.
  • https://t.me/neokotler – перший агрегатор каналів із маркетингу. Тут про статистику, аналітику й загалом про digital.
  • https://www.instagram.com/denominant/ – диджитал-блогер, який ділиться своїм досвідом. Він створив безплатні уроки із SMM для новачків і з SMM-стратегії.
  • https://www.instagram.com/gurovdigital/?hl=en – диджитал-експерт, усі нові фічі публікує одним із перших.
  • https://www.youtube.com/c/SETTERSAGENCY/videos – канал комунікаційного агентства SETTERS, яке розвиває бренди в соцмережах і розробляє для них контент.

Про кар’єру в L’Oréal

Аліна:  За 10 років, що працюю в компанії, я встигла декілька разів змінити професію, і це говорить про те, що можливо все, якщо є бажання розвиватись і рухатись уперед. Я спробувала себе в маркетингу, трейд-маркетингу, електронній комерції.

Сьогодні я обіймаю менеджерську позицію, у моїй команді семеро осіб. Є три диджитал-медіаспеціалістки, які запускають рекламні кампанії та ведуть Youtube канали, а також перфоманс-медіаспеціаліст, який працює суто з рекламою, що генерує продажі. Адвокасі-менеджерка, яка відповідає за соціальні мережі та взаємодію з лідерами думок.

Спеціаліст, який працює із сайтами та сервісами доповненої реальности. Мої обов’язки більш пов’язані з розробленням стратегії – скільки нам потрібно інвестицій, якими будуть диджитал пріоритети кожного бренду, які сервіси ми запускатимемо, що робитимемо в соціальних мережах, на які диджитал-інструменти будемо витрачати бюджети. Ще два роки назад я й не здогадувалася, які саме позиції будуть в моїй команді, адже всі позиції ми вводили, орієнтуючись на потреби бізнесу.

На мою думку, це одна з переваг диджитал, що у спеціалістів є можливість спробувати відразу кілька напрямів, щоб у процесі вирішити, чим саме цікаво займатись: медіа, SMM, інфлюенсер-маркетингом, сайтами та сервісами чи електронною комерцією. Бути спеціалістом широкого профілю та допомагати брендам із реалізацією диджитал-стратегій чи обрати собі вузький напрям і будувати кар’єру експерта.

Іван: А я з невеликої кількости спеціалістів, які прийшли в L’Oréal ззовні. Нині займаюся просуванням брендів Vichy, La Roche-Posay, CeraVe та стратегічним розвитком компанії за допомогою диджитал-інструментів.

Коли я обирав L’Oréal як майбутнього роботодавця, то розумів, що це велика та стабільна компанія, яка вже понад 110 років на ринку. У нас є досить вагомі етичні цінності, команда поважає співробітників і ставить їх на перше місце, дає матеріальні гарантії, як-от «біла» конкурентна заробітна плата, яка переглядається щороку, та соціальні гарантії.

Ми отримуємо тут міжнародний досвід зі світовими косметичними брендами, реалізуємо творчі підходи та навіть можемо змагатися всередині компанії. У L’Oréal легко можна поїхати на стажування в іншу країну, відвідувати міжнародні заходи та постійно прокачувати свої диджитал-навички.

Якщо ви вирішили розпочати свою кар’єру в диджитал-сфері, просто беріть і робіть. Люди дуже часто витрачають час на те, щодо чого сумніваються й бояться, що зроблять щось не так, вийде погано. Краще зробити не ідеально, аніж не зробити ніяк. І тоді у вас усе точно вийде.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь