Спецпроєкти

Як відкрити власне PR-агентство: клієнти, бюджет та правила роботи


487

Найчастіше запити до PR-агентств надходять щодо комплексного просування. Це проєкти, які охоплюють комплекс каналів і методів інформування, щоб просунути бренд і його товари чи послуги. Рідше клієнти звертаються за PR-кампаніями у ЗМІ (новини, статті, інтерв’ю). А найменш популярним запитом є консалтинг.

Клієнти звертаються або за більш стратегічними, або за вузьконаправленими послугами. Тому агентствам потрібно мати великий досвід і (бажано) добре орієнтуватись у конкретній галузі.

Ми поговорили із засновницями KANA PR Анною Свиридюк та Катериною Шпачук про те, як вони створили власне агентство, вибрали напрямок діяльності, шукали клієнтів, з якими труднощами зіткнулися та якими кейсами пишаються.

Як все починалося?

Катерина

Колись я тільки влаштувалася PR-менеджеркою до великої компанії. Спочатку було цікаво: нові люди, проєкти, завдання. Проте дуже скоро зрозуміла, що перебуваю не на своєму місці. Утім, якщо б не це «не моє» місце, навряд чи я почала б нашу справу.

Бажання робити щось своє в нас виникло давно: ми постійно обговорювали такий варіант, але не доходили руки.

Одного вечора я зателефонувала Ані й запропонувала їй нарешті почати. Наступного дня ми зустрілися, усе обговорили та поділили завдання.

Буквально за день я створила простенький сайт у конструкторі й зробила форму для заповнення брифу клієнтам. І вже за декілька днів нам надійшло повідомлення. Того ж дня я написала заяву на звільнення.

Ми швиденько взялися за розробку бюджету для клієнта. І з цього все закрутилося.

Анна

Як правильно та покроково все робити – цього ніхто не розповість. Можу сказати одне: бери й роби. Головне – не знання, а розуміння, яке виникає в процесі роботи. А процес самовдосконалення нескінченний.

Починати варто тоді, коли є точка, від якої ти можеш відштовхнутися. Коли в голові існує картинка, яким має бути процес твоєї діяльності. Попередній досвід важливий, але не вирішальний. Вирішальною є мотивація робити щось своє й постійно розвиватися.

Катерина

Я починала свою кар’єру як журналістка новин. Потім працювала з політиками та зірками, їздила на інтерв’ю. Так у мене склалась база контактів, яка потім знадобилась.

Далі органічно перейшла в сферу PR. Мені доводилось співпрацювати з різними заходами, організовувати корпоративи, писати тексти. Усе це важливий досвід.

Нерухомість завжди була для мене цікавою сферою, хоч на відміну від Ані, я не була фахівчинею в ній. Проте опосередковано доля скерувала мене до тих берегів. Зокрема, ми з батьками придбали квартиру – доводилося співпрацювати з агентами з нерухомості, підрядниками й вирішувати «захопливі» ремонтні питання.

Анна

Я працювала декілька років у PR-агенціях – спочатку як райтерка, а далі як PR-менеджерка. Клієнти були переважно з політики, IT та нерухомості. З напрямом нерухомості – житлової та комерційної – часто пересікалась, тому вибрала цю сферу для подальшого розвитку.

Де шукали клієнтів?

Анна

Сфера нерухомості досить складна. Водночас поле для діяльності доволі широке та амбіційне. Тут є де розвиватися та використовувати свій інтелектуальний потенціал, тож ми вирішили зайняти цю нішу.

Починали з Київської області, адже власних кейсів у нас не було. Розуміли, що треба стартувати там, де конкуренція не така жорстка, як у столиці.

Ми зібрали базу, сформували пропозицію та почали надсилати її. Розповідали про те, хто ми, що робимо, які питання можемо вирішувати, а також зазначали, що будемо раді співпрацювати. І навіть якщо для компанії саме тоді не була актуальною співпраця, вона про нас дізнавалась та мала на увазі на майбутнє.

Катерина

Одними з перших, хто відгукнувся на нашу пропозицію, були забудовники житлового комплексу в Бучі.

Стало трішки моторошно їхати на цю зустріч. Але все минуло досить упевнено. Ми розповіли про себе, а замовник розказав про свої запити. Так і розпочалася наша співпраця.

Завданням виявилось створити серію відеороликів для каналу на Youtube. Це мало бути знайомство авдиторії з молодим забудовником, тому ми підключили весь свій креатив. Ми поставили собі за мету показати нашого клієнта з боку людяності та захвату справою, яку він робить, а також додали трохи гумору.

Зараз ми співпрацюємо ще з іншими ЖК, логістичною нерухомістю, Асоціацією коворкінгів, салоном краси тощо.

Анна

Найефективніше – це коли до тебе приходять за рекомендацією. Також раджу розсилку персоналізованих мейлів. Зрозуміло, що листи у 95% губляться, якщо робити розсилку на корпоративну пошту.

Правила роботи компанії

Катерина

Ми працюємо за післяплатою. Не хочеться просто заробити – важливо, щоб усі мали бажаний результат. Адже це наша репутація та вдалі кейси.

У нас виникла ситуація, коли матеріал не сподобався клієнту. Він був готовий нам заплатити, але не використовувати нашу роботу й не працювати з нами далі. Ми не погодились на такий варіант. Тому запропонували переробити так, щоб усі залишились задоволеними. У нас це вийшло, і ми співпрацюємо вже довгий час.

Звісно, ми не готові працювати абсолютно з усіма. Точно не візьмемось за роботу з нечесними забудовниками або з тими, кому не потрібна наша послуга. На щастя, поки таких не трапилось, досі ми не відмовлялися від клієнтів.

Анна

Важливо, щоб у нас із клієнтом збігалися погляди на роботу. Адже якщо до нас звертаються, отже довіряють компетенції менеджерів. Тому складно було б працювати з людьми, які вважають, що знають справу краще за нас. Ми зі свого боку прислухаємося до всіх побажань клієнта, тому хочемо бачити довіру, адже знаємо свою справу.

Катерина

Було таке, що ми набрали певну кількість проєктів, вийшли на непоганий рівень заробітку. Тоді стався COVID – і все призупинилося. Уже після карантину помітили, що стоїмо на місці. І варто було тільки трішки «розворушитись», як справи пішли вгору. Тому ми визначили для себе таке правило: постійно шукати нових клієнтів.

Труднощі бувають завжди, але для росту потрібно виходити із зони комфорту.

Бюджет

Анна

Бюджет розраховуємо до кожного окремо. У нас є декілька пакетів послуг, проте все індивідуально. Якщо клієнту щось не потрібно, ми цього не пропонуємо, а чітко розраховуємо необхідну кількість постів, сторіз і рекламних текстів.

Якісь завдання вчимося делегувати підрядникам. Наприклад, працюємо з таргетологом, фотографом та дизайнерами на аутсорсі.

На початку декілька проєктів ми виконували безплатно, аби поповнити наше портфоліо вдалими кейсами. Зараз моніторимо ціни на ринку та встановлюємо трішки нижче від середньої. Наразі ми працюємо над нашою репутацією.

Катерина

Ми усвідомлювали, що спершу працюватимемо без заробітку. У мене була на цей випадок фінансова подушка. Про це варто подбати тим, хто починає власну справу.

Першого клієнта ми взяли вже під час першого місяця роботи, тому на хліб вистачало. Потім було важкувато, кілька місяців ми працювали на портфоліо. Відповідно в нашому випадку так вийшло, що подушка потрібна була на 3-4 місяці.

Ми ставили собі цілі щодо кількості клієнтів на рік, послуг, які ми хочемо надавати, кількості працівників, які нам потрібні, та заробітку. Я також ставлю ціль щодо власного доходу. Проте уникаю такої «мотивації», адже фокусуватися на грошах – це не зовсім правильно. Куди важливіше створювати крутий продукт та розвивати свою компанію.

Зараз орендуємо офіс. Це не була чітка мета, просто згодом зрозуміли, що нам необхідне «наше» місце. Ми швидко організували всі домовленості з орендодавцем і переїхали до нового офісу за декілька тижнів.

Труднощі та приємності

Анна

Труднощі трапляються, і це нормально. Це досвід, особливо важливий на початку нашої діяльності. Щодо найскладніших кейсів – зараз не пригадую якісь особливо важкі. Переважно це робота з кризовими комунікаціями, що часто нервова сама собою. Адже позитивний результат клієнта — це наш результат.

Катерина

Один із теплих для мого серденька кейсів – салон краси PILKI (трішки не нерухомість, але все ж таки). Зокрема ми працюємо над комплексним SMM-супроводом: створення контенту, таргетинг, робота з негативними відгуками. Важлива частина нашої співпраці – інфлюенс-маркетинг.

Працюємо з блогерами від 100 до 700 тис. підписників. Ми повністю відмовилися від платних інтеграцій. Нам важливо діставати чесний фідбек: що сподобалося, що не сподобалося, що варто покращити. І ми намагаємось бути кращими. Результат роботи говорить сам за себе – віконця розлітаються миттєво.

Щодо планів на майбутнє, то ми націлені стати №1 серед комунікаційних агентств на ринку нерухомості. У довгостроковій перспективі – розширити спеціалізацію до інших сфер.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь

Долучайтеся до нашого Telegram-каналу з тестами! 😎