Стартап Hour One використовує фото реальних людей для створення діпфейків
Стартап із Тель-Авіва Hour One використовує фото реальних людей для створення діпфейків (персонажів) для рекламних або освітніх відео.
Про це пише The Byte.
Що пропонує цей стартап?
Стартап Hour One пропонує знятися для їхньої бібліотеки персонажів за певну суму. Всі охочі можуть подати заявку на сайті, вказати своє ім’я, адресу електронної пошти та профіль в Instagram.
Працівники стартапу самотужки відбирають людей. Їх цікавить якомога більше осіб різного віку, зовнішності, кольору шкіри та національності.
Їхня бібліотека вже налічує понад 100 персонажів. Близько 80% героїв молодші від 50 років, 70% – жінки, а 25% – білі.
Хто такі персонажі?
Персонажі – це обличчя реальних людей, які погодилися знятися для стартапу. Їх знімають на камеру 4К із високою роздільною здатністю. Вони фільмують, як розмовляє та робить різні вирази обличчя людина перед зеленим екраном.
Відзнятий матеріал обробляється. Так створюється персонаж з обличчям людини, яка дала на це згоду.
23 річна студентка Лірі розповідає, що погодилася продати своє обличчя для персонажа в бібліотеці стартапу. Вона вступає до університету, працює офіціанткою та барменшею.
За словами Лірі, персонажі з її обличчям продають автомобілі, працюють у роздрібній торгівлі, проводять співбесіди з працевлаштуванням та семінари для нових співробітників у німецькій корпорації.
«Безумовно, трохи дивно думати, що моє обличчя може з’являтися у відео чи рекламі різних компаній», – зізнається вона.
Hour One, an AI startup, wants to pay you to make a deepfake likeness of your face for commercial and educational purposes. Companies will be able to purchase AI-voiced "characters" to say whatever they want. Below: a completely AI character used as a language learning teacher pic.twitter.com/xDe7P1wiem
— Tony Ho Tran (@TonyHoWasHere) August 29, 2021
Важливо розуміти, що в подальших зніманнях для рекламних чи освітніх відео вже беруть персонажів, а не реальних людей. Тому люди, які продали своє обличчя, можуть навіть не здогадуватися, у якій рекламі вони «знімаються».
«У нас утворилася черга людей, які дуже хочуть стати цими персонажами», – заявила очільниця відділу стратегій Hour One Наталі Монбіот.
Як персонаж стає реалістичним?
Отриману картинку з персонажем підключають до штучного інтелекту, який працює подібно до технологій діпфейку. Персонаж є надзвичайно реалістичним, але не справжнім – його створюють шляхом накладання аудіальних доріжок та візуальних зображень на вихідні зображення, аудіо та відео.
У такий спосіб стартап Hour One здатен створювати нескінченну кількість відеороликів з одним персонажем. Ці ролики можуть бути різного змісту, озвучуватися будь-якою мовою та нести різноманітні меседжі.
Як на цьому заробляє стартап?
Після того, як заявку людини ухвалили, її знімають на зеленому тлі. Записи обробляє спеціалізоване ПЗ, після чого створюється рекламний персонаж.
Саме рекламних персонажів продає стартап для будь-яких комерційних цілей. І доволі за символічну суму. Текст, який у ролику має озвучувати персонаж, звучить завдяки штучному інтелекту.
За додаткову плату стартап пропонує можливість записати звук за участі професійних акторів голосу. Аудіозаписи синхронізуються з персонажами за допомогою штучного інтелекту.
Hour One має вже понад 40 клієнтів, зокрема компанії з нерухомості, електронної комерції, цифрових медичних послуг та розважальних компаній. Одним із великих клієнтів є міжнародна мовна школа Berlitz, яка пропонує відеокурси під керівництвом викладачів для десятків мов.
Люди, які знімалися для персонажів, отримують гроші щоразу, коли компанія використовує їхнє обличчя для відеоролика.
«Я не можу сказати, що сьогодні хтось цим реально заробляє на життя. Але я думаю, що якщо все буде добре, це буде життєздатним способом отримання доходу», – додає студентка Лірі.
Чи є небезпечним створення діпфейків?
Джессі Хаммерлінг із Центру трудових досліджень та освіти Каліфорнійського університету вивчає вплив технологій на роботу й ринок праці для людей. Вона заявляє, що стартап і його технологія зменшує роль людини в робочому процесі.
«Автоматизація не завжди повністю усуває людські ролі, але вона змінює ці ролі так, що впливає на здатність людей отримувати справедливу заробітну плату або перетворювати роботу на довгострокову кар’єру», – зазначає Джессі Хаммерлінг.
Також вона додає, що дозволяючи компаніям повторно використовувати персонажів акторів для кількох різних відеопроєктів, це позбавляє реальних акторів заробітку.
За даними Гільдії кіноакторів SAG-AFTRA, багато акторів зосереджується на рекламній та маркетинговій роботі для таких клієнтів, як ті, які зараз співпрацюють зі стартапом Hour One.
Інша проблема полягає в тому, що політика етики та конфіденційності стартапу Hour One є досить хиткою.
Політика етики складається лише з трьох пунктів, які невиразно обіцяють «захистити ваші дані».
У стартапі зазначають, що їхня політика етики визначає, з якими галузями вони не працюватимуть: секс, азартні ігри та політика.
«Ми досить консервативні щодо видів бізнесу, з якими ми працюємо. Це означає жодних азартних ігор, сексу й політики», – заявляють у Hour One.
Але, звісно ж, ніхто не дає гарантії, що один персонаж не стане учасником різних відеороликів, які суперечать одне одному в цінностях або несуть меседжі, що не є прийнятними для людей, які стали обличчям цього персонажа.
Студентка Лірі не дуже хвилюється щодо її участі в стартапі. Вона каже, що довіряє Hour One й упевнена, що її обличчя не використовуватиму ні для чого, що може викликати в дівчини дискомфорт. Вона навіть рекомендує податися на участь у стартапі своїм друзям.