Телебачення все ще залишається найпопулярнішим джерелом інформації для українців – дослідження
Телебачення все ще залишається найпопулярнішим джерелом інформації для українців. Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разумкова проаналізували, які саме джерела інформації є найпопулярнішими серед українців.
Про це повідомляє «Детектор медіа».
Подробиці
У дослідженні взяли участь 2018 повнолітніх українців. Респондентів опитали методом face-to-face.
Рівень популярності джерел інформації серед українців:
- телебачення – 67%;
- соціальні мережі – 44%;
- інтернет-ЗМІ – 29%;
- особисті звʼязки (друзі, родичі, знайомі) – 28%;
- месенджери – 16%;
- радіо – 7%;
- газети – 6%.
Важливими критеріями, чому опитуванні обирають те чи інше медіа, є:
- цікавість матеріалів (57%);
- незаангажованість подачі інформації (38%);
- оперативність висвітлення подій (38%);
- зручність подання інформації (33%);
- близькість поглядів (29%);
- маркери прозорості роботи медіа: інформація про власника та джерела фінансування, – менш як 5%.
Рейтинг соціальних мереж як спосіб здобування інформації про події в Україні та світі:
- Facebook (56%);
- Instagram (25%);
- Viber (24%);
- Telegram (13%).
Водночас 68% опитаних часто сумніваються у правдивості інформації, яку прочитали у ЗМІ. Щоб перевірити достовірність, українці:
- шукають інформацію в альтернативних джерелах (40%);
- розмірковують про те, кому вигідно саме так трактувати події (32%);
- сприймають таку інформацію як одну з можливих версій подій (24%);
- звертаються до організацій, які перевіряють факти (6%).