Сила брендів та підтримка українського: як війна змінила споживчу поведінку українців у 2022 – дослідження
Компанія Gradus Research дослідила, чи залишаються українці вірними улюбленим брендам, що для них зараз є ключовим у виборі товарів та чи планують вони свої покупки заздалегідь.
Подробиці
Аналіз результатів дослідження продемонстрував такі зміни споживчої поведінки за останні 10 місяців:
- Раціоналізація попиту продовжується
Обставини змушують бути українців більш раціональними у споживанні.
Брак роботи (37% населення залишаються непрацевлаштованими) та зниження рівня доходів, про яке заявляє 78% громадян, змушують купувати дешевші бренди (64% опитаних). Водночас майже п’ята частина населення (18%) може собі дозволити купувати більш дорогі бренди.
Більше споживачів планують покупки заздалегідь (76%), і лише 15% ухвалюють рішення про купівлю товару спонтанно.
- Сила брендів має значення
54% опитаних звертають увагу на бренд. Інша третина населення (33%) стверджує, що після початку повномасштабної війни росії проти України бренд товару не має для них жодного значення.
55% тих, хто продовжує купувати знайомі бренди, роблять це через позитивний досвід від покупки товарів саме цих брендів.
Перевагу віддають покупкам в супермаркетах і магазинах, тобто місцям продажу брендованої продукції, а не ринкам — 74% опитаних проти 16%.
Половина українців (48%) схильна робити покупки у своїх улюблених точках продажу, а інші 41% обирають для здійснення покупок зручні варіанти дорогою, не прив’язуючись до звичного місця.
- Попит на українські бренди стабільно зростає
Підтримка українських виробників є важливим фактором вибору для більшості українців ще з початку повномасштабної війни росії проти України.
Наразі 69% опитаних українців заявляють, що свідомо обирають продукцію українських брендів. А 56% тих, хто почав купувати нові бренди під час війни, роблять це, щоб підтримати українських виробників.
Період проведення опитування: 6-7 грудня 2022 року серед 1000 респондентів.
Раніше ми розповідали, які роботодавці привабливі для міленіалів серед працевлаштованих жителів України, Польщі, Франції, Великобританії, Іспанії, Італії, Німеччини та Нідерландів.