Як трансформувався український бізнес в умовах повномасштабної війни – опитування
Дослідницька компанія Gradus Research провела опитування серед представників бізнесу в Україні, аби дослідити, як функціонують та адаптуються компанії в умовах війни.
Бізнес активно адаптується до існування в новій реальності
- 50% опитаних компаній працює у довоєнному режимі;
- 38% – працюють частково;
- 4% респондентів створили новий бізнес після початку повномасштабного вторгнення росії в Україну.
Трансформація як тенденція нової реальності
- 50% опитаних заявили, що бізнес частково або повністю трансформувався, або перебуває в цьому процесі;
- 16% респондентів кажуть про необхідність галузевої трансформації, проте вона ще не відбулася.
У липні 2022 року 50% опитаних компаній релокувалися чи планували це зробити. Зараз 62% респондентів не планують переїжджати.
Бізнес залишається в Україні
- 70% респондентів, чий бізнес був релокований чи планує релокацію, перенесли його в межах України.
- 13% декларують, що бізнес перенесений в межах країни, водночас його географія розширилась також і за кордон.
Аудиторія дослідження: чоловіки та жінки, які є власниками, або керівниками малого, середнього та великого бізнесу (104 респонденти), а також чоловіки та жінки, які працюють в ІТ- секторі (57 респондентів). Період проведення опитування: 23 травня – 1 червня 2023 року.
Раніше ми розповідали, як змінилися доходи українців після початку повномасштабної війни.