The New York Times назвав 100 найкращих фільмів 21-го століття
Видання опублікувало список зі 100 найкращих фільмів, знятих після 1 січня 2000 року. Для його складання NYT опитало понад 500 діячів кіноіндустрії — акторів, режисерів, продюсерів.
Своїми фаворитами поділилися, зокрема, Педро Альмодовар, Софія Коппола, Баррі Дженкінс, Гільєрмо дель Торо, Чиветел Еджіофор, Майкі Медісон, Джон Туртурро та Джуліанн Мур.
Топ-10 фільмів
10 місце — «Соціальна мережа» Девіда Фінчера
Історія створення Facebook та становлення Марка Цукерберга. The New York Times називає фільм «гіпнотично невтішним і жорстоко смішним», додаючи, що сьогодні він видається навіть м’якшим, ніж реальність соцмереж.
9 місце — «Віднесені привидами» Хаяо Міядзакі
Мультфільм про дівчинку Чіхіро, яка потрапляє у світ духів. Джон Туртурро описує його як кіно про дитячий страх загубитися і водночас спільний досвід, який цікаво відкривати разом із дітьми.
8 місце — «Пастка» Джордана Піла
Гостросоціальний хоррор про темношкірого хлопця, який приїздить знайомитися з батьками своєї білої дівчини й дізнається їхній моторошний секрет. NYT відзначає дотепність і влучну сатиру на расизм у США.
7 місце — «Вічне сяйво чистого розуму» Мішеля Гондрі
Історія чоловіка, який вирішує стерти спогади про колишню, але розуміє, що не хоче забувати її. Фільм називають водночас грайливим і відвертим дослідженням того, як спогади формують нас.
6 місце — «Старим тут не місце» братів Коенів
Напружений трилер про людину, яка знаходить сумку з грошима й стає мішенню кілера. Браян Кокс називає його найкращим фільмом Коенів із блискучою роллю Хав’єра Бардема.
5 місце — «Місячне сяйво» Баррі Дженкінса
Драма про дорослішання Чірона, темношкірого гея з Маямі. NYT відзначає емоційну силу фіналу й красу тихої, делікатної розповіді про пошук свого місця у світі.
4 місце — «Любовний настрій» Вонга Карвая
Меланхолійна історія про двох сусідів у Гонконзі 60-х, які зближуються через зради своїх партнерів. Софія Коппола розповідає, що фільм надихнув її знімати більш поетично й імпресіоністично.
3 місце — «Нафта» Пола Томаса Андерсона
Епопея про нафтового магната Деніела Плейнв’ю, його жадобу багатства й моральну деградацію. Операторська робота й амбіції режисера підкреслюють масштаб цієї американської трагедії.
2 місце — «Малголланд Драйв» Девіда Лінча
Загадкова історія молодої акторки Бетті й жінки без пам’яті в Голлівуді. Браян Кокс називає її «глянцевою, але безжально чесною» у зображенні людської невизначеності.
1 місце — «Паразити» Пона Джуна Хо
Південнокорейська трагікомедія про бідну родину, що поступово «захоплює» будинок багатіїв. NYT підкреслює майстерність режисера у поєднанні сатири, комедії та насильства у єдину вибухову суміш.
Переглянути список найкращих фільмів 21 століття New York Times повністю можна на сайті видання
У цій добірці ми розповідали про 100 культових ромкомів останніх десятиріч.