Час краху чи нових можливостей? Як за часів кризи зробити свій бізнес успішним
Щойно настає чергова криза, відкриваються нові можливості! Це відома істина, не мною придумана. І водночас майже ніхто до кінця не розуміє, що це означає і де ж вони, ці можливості.
Світ, у якому ми живемо, змінюється щомиті, стрімко й неминуче. Протистояти змінам нерозумно й безглуздо. Що ж тоді робити? Прийняти їх, переосмислити, щоб побачити можливості й почати діяти вже зараз.
І почати треба з відповіді на просте запитання: а чого мені самому/-ій хотілося б у цей нелегкий період?
То чого саме вам хочеться, коли все навколо руйнується, взаємини перекроюються і взагалі панує повна невизначеність?
Є гіпотеза, що під час кризи кожному хочеться, щоб його пожаліли – адже саме йому нібито найгірше за всіх. Злітає попит на турботу, під час кризи небезпечно геройствувати – можна нарешті поплакатися й пожаліти себе. Чекаєш на підтримку, і не тільки морально-психологічну, а реальну – зниження цін, отримання бонусів та інших плюсів, бо грошей-то і так немає!
Я підготувала для вас невеличкий матеріал. Тут аналітика, можливі прогнози й деякі підказки, як краще діяти за часів кризи.
Пандемія коронавірусу вже перекроює цілі галузі – від монстрів бізнесу до крихітних сімейних компаній. Змінюються моделі продажів, постачання, поведінки і вся економіка загалом.
Багато галузей опинилися на межі виживання. Ми бачимо падіння попиту на безліч послуг, а деякі зовсім поставлені на паузу або «померли». З іншого боку, можна помітити, що є ті, хто не просто залишився на плаву, але зберіг і примножив свій бізнес.
Глобальний світовий спад економіки призведе до більш тривалого застою, який, як кажуть експерти, буде важчим і болючішим за кризи 2008 і 2014 років.
Найперша можливість, яку ми отримали в поточній ситуації, – зробити свій тон комунікації більш людяним і відкритим або навіть виправити свій імідж. Покажіть, що ви готові підтримувати клієнтів, партнерів, поясніть, як збираєтеся це робити. Але будьте обережні й лаконічні – зайвий раз спекулювати на цій темі не варто.
Зробіть ставку на візуальний контент
Коли немає можливости спілкуватися зі своєю аудиторією офлайн, контент-маркетинг стає головним інструментом просування бренду. Сьогодні вже не залишилося сумнівів: креативний, емоційний візуальний контент допомагає розпалювати й підігрівати зацікавленість, він надихає на дії.
Стильні, сміливі та провокативні фото та відео стають вірусними й сприяють просуванню, впізнаваності та популярності.
Якісний, оригінальний дизайн – невіддільна частина маркетингу в будь-якому бізнесі. Можна навіть сказати, що грамотна PR-стратегія й унікальний дизайн створюють симбіоз для гармонійного просування бренду.
Дизайн стає мистецтвом
Ілюстрації-колажі, мазки, штрихи – тенденція поза часом, яка кочує з року в рік. Тут вітається будь-яка імпровізація: ручна робота, векторний малюнок або ручна робота в поєднанні з комп’ютерною графікою.
Журнал The New Yorker – наочний приклад того, що ілюстрації є трендом на всі часи. За 95 років існування тижневик жодного разу не зраджував своїм традиціям: кожен номер прикрашає ілюстрована обкладинка. Рекомендую подивитись на Netflix чудовий серіал «Абстракція. Мистецтво дизайну» (Abstract: The Art of Design). Гарна якісна ілюстрація – гарантія унікальности й упізнаваности. Може, ми й дорослішаємо, але все одно продовжуємо любити красиві картинки.
Приділіть увагу шрифтaм. Візуальна гра з текстом викликає бажання розглядати зображення довше. Букви можуть набувати різних форм і складатися в цікаву графіку. Наприклад, у тексті основною функцією завжди була передача інформації, але тепер він стає самостійним графічним елементом.
Кінетична типографіка у 2020-му розквітла як ніколи раніше. Так, ми звикли бачити текст у вигляді консервативних нерухомих букв. Та тепер усі символи і знаки на наших екранах почали танцювати, розтягуватися і навіть левітувати. Великий простір для анімації типографіки дають і варіативні шрифти, які теж і далі розвиваються: з’являються дедалі нові й нові.
Психодел і відвага у вiзуалi
Кислотні відтінки, техно, трохи 90-х. Тренд для відважних, для тих, хто крокує в ногу з часом. Нині його активно використовують для відеороликів, але тенденція поширюється як вірус у багатьох сферах маркетингу. Підходить не всім: старовіри і консерватори можуть відчути у кращому разі подив. Але ті, хто готовий ризикувати, уже використовують усі сміливі ідеї.
Підбиваючи підсумки, хочу виділити одну загальну приємну тенденцію: унікальність вiзуального контенту є не просто трендом – вона стає базовою потребою в просуванні будь-якого бренду. В епоху інформаційного перенасичення важливо створювати такі візуальні матеріали, на яких мимоволі буде зупинятися погляд. Потрібне щось несподіване, незвичне і нестандартне, тому бренди використовують усілякі способи, щоб виділитися.
Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.