83k

  • Be in trend
  • Життя
  • Культура
  • Люди
  • Тести
  • Be in tech
  • Я_і_tech
  • держ_tech
  • Tech_світ
  • BIT Video
  • Колонки
Спецпроєкти
Партнерські
Від мрії до дії
Пісні, які повертаються ракетами
  1. BIT.UA
  2. Блоги
  3. Катя Костенко
  4. Як монетизувати свою творчість?

Як монетизувати свою творчість?

Колонка Be in trend

SHARE TWEET POCKET

Катя Костенко

fashion-аналітикиня, трендвотчерка, AD, випускниця Istituto Marangoni, продюсерка

Чому в одного дизайнера сукня коштує 1000 гривень і люди запитують: «Чому так дорого?», а в іншого – 100 000 гривень, її купують без питань? 

Вся справа – в особистому брендi. Не кидайте в мене подушками, я і сама втомилася від цього словосполучення, яке замусолили інфоцигани: «Купіть курс і за три дні станете зіркою-мільйонером»

Я нічого нікому не продаю. Лише кажу про головний інгредієнт, якого сьогодні дефіцит, але без якого стати успішним неможливо – про щирість і як наслідок унікальність і сучасність.

Тільки ваш внутрішній вогонь дає право встановлювати ту ціну, яку ви хочете, – спираючись на внутрішні відчуття, а не на конкурентів або рівень ринку. Це як офіційний дозвіл сказати: «Я художник, я так бачу» і не тому, що я самодур, а тому що я щирий. І здавалося б, творчим людям збудувати особистий бренд має бути просто, але на особистому досвіді знаю, що це зовсім не так.

З якими складнощами в побудові арт-бренду стикаються творчі люди?

Творчі люди, як правило, не розбираються, як працює брендiнг. І важко уявляють, як можна монетизувати свою творчість. 

Найчастіше «творці» просто заводять акаунти в соцмережах або сайт, викладають туди свої роботи і думають, що світ повинен сам дізнатися про народження нової зірки.

Я неодноразово зауважувала, що багатьох творчих людей паралізує страх підпорядкування натхнення жорсткій системі – викладати пости за графіком, розраховувати собівартість. 

Творчі люди частіше не хочуть це робити, і це нормально! Завдання художника – бути художником.

Ще один страх – це вибрати вузьку нішу і загрузнути в ній. Творчій людині життєво необхідно постійно розвиватися, ходити на курси і пробувати нові техніки – і це нормально! 

Найбільша помилка «творця» – це впевненість, що якщо ви талановиті, все має продаватися саме. Хтось не хоче або соромиться доносити цінність і сенс своїх робіт, у когось сильна установка «продавати – це погано», а хтось переконаний, що художник повинен бути голодним.

Перевірено на власному досвіді: брендинг – це не боляче і не вбиває в вас творця.

Арт-бренд, як і будь-який бренд, складається з двох частин:

Ніша. Нішування зовсім не означає, що ви перестаєте творчо розвиватися. Ніша – це важлива умова для впевненого старту. Ви починаєте з чогось вузького, ростете як бренд, набираєте аудиторію шанувальників, у вас з’являється дохід. 

А тепер йдете далі , до другоъ частини – нових стилів і технік. Це вже відбуватиметься набагато легше – завдяки людям, для яких ви стали експертом, і монетизації, яку ви вже отримуєте.

Я за те, що розвиток повинен бути завжди. Погодьтеся, що мати сильний особистий бренд і продавати ілюстрації в одному стилі десятки років навіть у справжнього творця не вийде!

У ЧОМУ ПЛЮСИ ВУЗЬКОЇ НІШІ НА СТАРТІ?

Сильно економите рекламний бюджет. Чи зберігаєте час і сили, адже на початку шляху художники часто працюють одні або в команді з адміністратором. Чим ширше ніша, тим більше в ній операційної роботи. При цьому художнику необхідно залишати час на творчість, експерименти в інших напрямках – а час вже з’їдено рутиною.

До речі, важливий момент: звужуватися можна за різними параметрами. Якщо ви робите інтер’єрні фотокартини, можна створювати їх тільки в абстракції. Можна звузитися за розміром і створювати полотна мінімум 2х2 метри. А можна працювати виключно з дизайнерами інтер’єрів, звузившись за цільовою аудиторією.

Позиціонування іншими словами – для кого і навіщо?

Багато хто помилково вважає, що мистецтво на те й мистецтво, щоб залишатися загадкою. Але саме ідея і сенс ваших робіт – те, за що люди цінують їх і купують.

Чим правильніше ви позиціонуєте себе і доносите сенс продуктів, тим більше маєте право диктувати ціни і тим вище вони повинні бути. Химерна скульптура, що символізує гнучкість людського розуму, завжди буде коштувати дорожче, ніж просто химерна скульптура.

Тому не бійтеся поділитися своїми переживаннями, розкажіть, що ви вклали в роботу, про що думали в момент її створення.

Ще раз повторюю: ваш внутрішній вогонь – найголовніший інгредієнт успіху!

І ще. Не бійтеся, що особистий бренд – це щось штучне. Це не ширма і не маска, яка створюється, щоб продавати-продавати-продавати. Бренд формується на основі цінностей і експертних знань, які у вас вже є. Він не скасовує щирості! Навпаки – дає вам додаткові точки опори, за допомогою яких буде легше перевернути світ.

Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.

Як створити класний візуальний контент для соцмереж і бізнесу
Час краху чи нових можливостей? Як за часів кризи зробити свій бізнес успішним
Яким буде світ після кризи? Сценарії розвитку людства
#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Поділитися: SHARE  TWEET  POCKET 
Наші колумністи
Юлія Терлецька
Бренд-амбасадорка Nemiroff, бартендерка Parovoz
Олег Зубченок
бізнес-консультант, експерт KSE Graduate Business School OLX Україна
Сергій Ніжинський
Експерт з гендерних питань, заступник Міністра соціальної політики 2019-2020 рр
Андрій Дехтяр
СЕО компанії Rozdoum
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
  • Життя
  • Люди
  • Тести
  • Я_і_tech
  • держ_tech
  • Tech_світ
  • Карта сайту
  • Про bit.ua
МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
83k

bit.ua - медіа про життя як воно є і технології, що на нього впливають. Все на одній платформі: я і tech. наукпоп. культура. секс. соціальні проєкти. тести. Використання матеріалів bit.ua можливе тільки з активним посиланням на сайт bit.ua.
Редакція: editor@bit.ua Щодо реклами звертайтеся на пошту adv@bit.ua. Медіа-кіт за посиланням. Наші спецпроєкти можна переглянути тут.
Розробка сайту Партнер по SEO Netpeak
curved-arrows Created with Sketch. більше новин