Cпецпроєкти

Як монетизувати свою творчість?

Чому в одного дизайнера сукня коштує 1000 гривень і люди запитують: «Чому так дорого?», а в іншого – 100 000 гривень, її купують без питань? 

Вся справа – в особистому брендi. Не кидайте в мене подушками, я і сама втомилася від цього словосполучення, яке замусолили інфоцигани: «Купіть курс і за три дні станете зіркою-мільйонером»

Я нічого нікому не продаю. Лише кажу про головний інгредієнт, якого сьогодні дефіцит, але без якого стати успішним неможливо – про щирість і як наслідок унікальність і сучасність.

Тільки ваш внутрішній вогонь дає право встановлювати ту ціну, яку ви хочете, – спираючись на внутрішні відчуття, а не на конкурентів або рівень ринку. Це як офіційний дозвіл сказати: «Я художник, я так бачу» і не тому, що я самодур, а тому що я щирий. І здавалося б, творчим людям збудувати особистий бренд має бути просто, але на особистому досвіді знаю, що це зовсім не так.

З якими складнощами в побудові арт-бренду стикаються творчі люди?

Творчі люди, як правило, не розбираються, як працює брендiнг. І важко уявляють, як можна монетизувати свою творчість. 

Найчастіше «творці» просто заводять акаунти в соцмережах або сайт, викладають туди свої роботи і думають, що світ повинен сам дізнатися про народження нової зірки.

Я неодноразово зауважувала, що багатьох творчих людей паралізує страх підпорядкування натхнення жорсткій системі – викладати пости за графіком, розраховувати собівартість. 

Творчі люди частіше не хочуть це робити, і це нормально! Завдання художника – бути художником.

Ще один страх – це вибрати вузьку нішу і загрузнути в ній. Творчій людині життєво необхідно постійно розвиватися, ходити на курси і пробувати нові техніки – і це нормально! 

Найбільша помилка «творця» – це впевненість, що якщо ви талановиті, все має продаватися саме. Хтось не хоче або соромиться доносити цінність і сенс своїх робіт, у когось сильна установка «продавати – це погано», а хтось переконаний, що художник повинен бути голодним.

Перевірено на власному досвіді: брендинг – це не боляче і не вбиває в вас творця.

Арт-бренд, як і будь-який бренд, складається з двох частин:

Ніша. Нішування зовсім не означає, що ви перестаєте творчо розвиватися. Ніша – це важлива умова для впевненого старту. Ви починаєте з чогось вузького, ростете як бренд, набираєте аудиторію шанувальників, у вас з’являється дохід. 

А тепер йдете далі , до другоъ частини – нових стилів і технік. Це вже відбуватиметься набагато легше – завдяки людям, для яких ви стали експертом, і монетизації, яку ви вже отримуєте.

Я за те, що розвиток повинен бути завжди. Погодьтеся, що мати сильний особистий бренд і продавати ілюстрації в одному стилі десятки років навіть у справжнього творця не вийде!

У ЧОМУ ПЛЮСИ ВУЗЬКОЇ НІШІ НА СТАРТІ?

Сильно економите рекламний бюджет. Чи зберігаєте час і сили, адже на початку шляху художники часто працюють одні або в команді з адміністратором. Чим ширше ніша, тим більше в ній операційної роботи. При цьому художнику необхідно залишати час на творчість, експерименти в інших напрямках – а час вже з’їдено рутиною.

До речі, важливий момент: звужуватися можна за різними параметрами. Якщо ви робите інтер’єрні фотокартини, можна створювати їх тільки в абстракції. Можна звузитися за розміром і створювати полотна мінімум 2х2 метри. А можна працювати виключно з дизайнерами інтер’єрів, звузившись за цільовою аудиторією.

Позиціонування іншими словами – для кого і навіщо?

Багато хто помилково вважає, що мистецтво на те й мистецтво, щоб залишатися загадкою. Але саме ідея і сенс ваших робіт – те, за що люди цінують їх і купують.

Чим правильніше ви позиціонуєте себе і доносите сенс продуктів, тим більше маєте право диктувати ціни і тим вище вони повинні бути. Химерна скульптура, що символізує гнучкість людського розуму, завжди буде коштувати дорожче, ніж просто химерна скульптура.

Тому не бійтеся поділитися своїми переживаннями, розкажіть, що ви вклали в роботу, про що думали в момент її створення.

Ще раз повторюю: ваш внутрішній вогонь – найголовніший інгредієнт успіху!

І ще. Не бійтеся, що особистий бренд – це щось штучне. Це не ширма і не маска, яка створюється, щоб продавати-продавати-продавати. Бренд формується на основі цінностей і експертних знань, які у вас вже є. Він не скасовує щирості! Навпаки – дає вам додаткові точки опори, за допомогою яких буде легше перевернути світ.

Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Наші колумністи
Пані М.
блогерка
Гаррі Андреасян
СЕО Doc.ua
Наталія Пірак
засновниця Fly_Academy
Сергій Бобровський
керівник наукової групи UPEA
Ми в Телеграмі
підписуйтесь