На старт, увага, марш: як гейміфікація робить івенти цікавішими
Артдиректорка івент-простору PMHUB Оля Сафіна розповідає про те, як ігрові механіки втягують і розважають авдиторію, а також наводить найкращі приклади гейміфікації на ринку.
Люди люблять грати в ігри. Вікторини, відеоігри, настільні ігри, спорт – у кожного з нас є своє заняття для душі. Із погляду психології людина знаходить в іграх багато компонентів, які приносять їй задоволення в житті: зацікавленість (у правилах, системі), досягнення цілей (пройти рівень, розгадати загадку) і момент змагання (забити більше голів, захопити базу суперників). Ці чинники «прив’язують» нас до ігор або змушують шукати нові.
Коли людина зрозуміла, наскільки корисний цей механізм, то відразу ж запровадила його в інших процесах життя. Так, гейміфікація – певні ігрові аспекти – з’явилася, наприклад, в освіті. Тепер у процесі вивчення нових мов персонаж застосунку надає нам звання за проходження «рівнів», а різні ігрові ситуації дозволяють краще засвоїти матеріал із психології або менеджменту.
Залучення та контакт
Базовий інструмент «гейміфікація» для будь-якого івентера – це питання із зали та опитування аудиторії. Напевно, жоден івент не проходить без Q&A-сесії. А опитування, за статистикою, присутні на чотирьох із п’яти заходів. З одного боку, ці інструменти найлегше втілити в життя, а з іншого – вони можуть позитивно впливати на хід події, а також втягувати глядачів у сам процес і дозволяти ставати їм повноцінними учасниками івенту.
Наприклад, у нас у PMHUB проходив захід IT Ring – кілька пар експертів зустрічалися на справжнісінькому рингу та проводили дебати на певну тему. Глядачі ж попередньо брали участь в опитуванні, щоб висловити свою думку щодо цього обговорення. А потім відповідали на ті самі запитання, але вже після дебатів. У такий спосіб організатори показували, як батл впливав на думку авдиторії та хто з експертів виявився більш переконливим.
Змагання
Ігрові механіки дозволяють створити змагання між учасниками події та, відповідно, зробити його цікавішим. За даними Американської психологічної асоціації, момент змагання змушує людину докладати більше зусиль і показувати свій найбільш вдалий результат. Отже, вона краще втягується в процес, у якому бере участь. Головне – змагання має відбуватись у безпечній та сприятливій атмосфері.
Івент-менеджери вже використовують цей інструмент, аби підігріти ажіотаж навколо події. Наприклад, на щорічній конференції фонду The Incentive Research Foundation організатори запропонували гостям робити приємні вчинки, щоб брати участь у конкурсі й виграти призи. Люди ділилися фотографіями в соціальних мережах, залишали компліменти тим, хто виступав, писали про ті речі, за які вони вдячні. Цей крок не тільки познайомив гостей одне з одним, але й залучив їх і забезпечив позитивні емоції.
Ми в PMHUB виступали співорганізаторами двох онлайн-хакатонів #USGH. Хакатон – уже змагальна подія, де учасники створюють сервіси та борються за нагороди. Але ми пішли далі й відправили всім командам фірмові бокси – із цукерками, енергетиками (один із головних атрибутів хакатонів) і футболками. У такий спосіб ми ще більше зблизили учасників і забезпечили фізичний контакт – за відгуками, цей момент став одним із найбільш пам’ятних на івенті.
Новий досвід
Через пандемію та локдаун більшість івентів перейшли у віртуальний або гібридний формат. З одного боку, тепер організаторам стало складніше привертати й утримувати увагу авдиторії. Але з іншого – технології дозволяють забезпечити нові емоції та досвід.
Наприклад, компанія Verizon Media Group перетворила свою щорічну конференцію на повноцінну віртуальну гру. Користувачі заходили на сайт, який був схожий на гральну дошку, – з різним контентом, демонстрацією продуктів і доповідями. Гості брали участь у конкурсах та вигравали призи. До прикладу, для промо Yahoo Mail організатори створили гру, де потрібно було на швидкість сортувати й кастомізувати поштовий сервіс. А в рамках доповіді про бренд Cashay гості повинні були перевести емоджі у фінансові терміни.
Багато організаторів уже використовують такі технології, як віртуальна реальність. Минулої осені пройшла конференція Morningstar Investment Conference – уперше за 30 років її гості зібралися онлайн. В івента було два потоки – до одного можна було приєднатися через відеозв’язок, а до іншого – за допомогою VR-гарнітури.
Користувачі другого потоку опинялися у віртуальному просторі, де могли переміщуватися, вказуючи руками на пункт призначення. Саме онлайн-приміщення мало вигляд зали для глядачів із високими стелями й великим екраном, на якому транслювали доповіді.
Масштаби
Ігрові механіки можна використовувати не тільки в межах конкретного заходу, але і в масштабі всього івент-простору. Так ми вчинили у PMHUB. Щоб привернути увагу до нової локації на старті роботи, ми оголосили конкурс. Учасники надіслали ідеї та детальний план своїх заходів, а наше журі вибрало найцікавіші, на його погляд. Переможці дістали можливість безоплатно провести івент у PMHUB. Так у нас минула технологічна конференція Civic Tech Summit 2020 і фотовиставка «Антиейджизм». З одного боку, ми як майданчик отримали перших клієнтів, а з іншого – зробили це в ігровій формі, чим привабили лояльну аудиторію.
Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.