Готуєте онлайн-івент? Ось 5 простих кроків, як утримати увагу аудиторії
Оля Сафіна, артдиректорка івент-простору PMHUB & Employer Brand Manager в Parimatch Tech, пояснює, як залучити глядача до того, що відбувається на екрані.
На увагу учасників онлайн-івентів впливає безліч факторів — від стабільної трансляції до, як не дивно, кольору меблів в студії. Якщо ви проводите віртуальні заходи та відчуваєте, що періодично втрачаєте зв’язок з аудиторією, використайте цей чек-лист – можливо, якісь думки надихнуть вас на нові ідеї.
Подбайте про технічну частину
Підготовка до сучасних онлайн-івентів – це 50% роботи над технічною складовою і 50% – над тематичною. З нашого досвіду в PMHUB, хоч би якого рівня були спікери й які б цікаві доповіді вони не надавали, якщо «гальмує» картинка або зникає звук, ви відразу втратите аудиторію.
У студіях ми вважаємо за краще використовувати відразу кілька камер – великий, середній і загальний план, щоб глядач «не втомлювався». «Підганяємо» інтер’єр під єдиний візуальний стиль – якщо фон чорний з яскравими вставками, колір меблів повинен бути комплементарним. Глядач, швидше за все, не зверне увагу на ці деталі, але підсвідомо отримає задоволення від картинки і активніше залучиться до того, що відбувається на екрані.
Подумайте про тривалість
Восени ми з партнерами провели в PMHUB онлайн-конференцію PM GO 6.0. Понад десять спікерів, різні формати, Q&A-сесії – все продумали до дрібниць. Але на середині івенту ми побачили, що аудиторія стала трохи «просідати».
За підсумком ми, звичайно, отримали багато позитивних відгуків, але з ними і побажання наступного разу зробити івент коротшим або розбити його на потоки.
У цьому питанні немає чітких даних і досліджень, але досвід показує, що онлайн-івент не потрібно розтягувати більше ніж на 3-4 години, або робити годинні перерви. Адже навіть під час робочого дня ми дійсно залучені в завдання більш-менш стільки часу. За кілька годин на івенті гість точно встигне дізнатися все, що його цікавить, поставить питання і поспілкується з іншими учасниками. А далі – або почне відволікатися, або просто піде.
Повернемося до перерв. Якщо івент триває довше півтора-двох годин, дайте учасникам 15-хвилинну перерву. У випадку з великими заходами ми спробували на ProductCamp Kyiv Spring’21 запровадити свого роду великий антракт, 60 хвилин — щоб гості змогли переключитися, перекусити та зі свіжою головою продовжувати івент. Ці паузи ми заповнили виступами діджея, щоб глядачі могли відволіктися, піти від комп’ютера, але не відключитися повністю.
Створіть динаміку
Побіжно торкнулася цього моменту вище, але давайте розберемося детальніше.
Під динамікою івенту ми розуміємо його ритм, темп і візуальну різноманітність. Захід не дає занудьгувати і залучає глядача, коли постійно рухається, розвивається, «живе».
Що це означає на практиці:
- Чітко розпишіть структуру івенту за часовими слотами та щосили намагайтеся її дотримуватися. Звичайно, майже на всіх заходах трапляються затримки і накладки, але в наших інтересах — зробити все, щоб їх вплив був мінімальним. Якщо панельна дискусія розрахована на пів години, то вона повинна закінчитися вчасно. 20 хвилин виступу спікера — це 20 хвилин, не більше. І так далі. Це перший, базовий рівень.
- Продумайте візуальну динаміку. Це може бути зйомка з декількох камер, про яку ми говорили, приємна анімація, переходи, різні плани, і якщо є можливість – різні студії / декорації. Чим частіше глядач буде бачити свіжу картинку, тим довше буде зберігати увагу.
- Використовуйте різні формати. У тому ж PM GO 6.0 у нас їх було три — доповіді, панельні сесії і записані заздалегідь відеоінтерв’ю. Всі вони — різні за своєю суттю і ритму; ми їх комбінували і таким чином могли урізноманітнити івент.
- Додайте елементи шоу. «Чим дивуватимемо?» – головне питання, яке ми ставили собі під час підготовки до івенту. Сьогодні ми змагаємося за увагу не тільки з іншими подіями, але конкуруємо і з ТВ і онлайн-шоу. Ваші ефіри мають бути цікавими. На ProductCamp Kyiv Spring’21 команда Parimatch Tech вигадала формат виходів спікерів із секретної кімнати, а перший IT Ring вони зробили з дотриманням кращих традицій спортивних боїв. Ці ходи дозволили утримувати і переключати увагу, а також додали динаміки в трансляцію.
Надайте можливість для спілкування
За рік, що ми робимо онлайн-івенти, ми зрозуміли – людина повинна бути не глядачем, а повноцінним учасником заходу. Тобто не просто обіймати пасивну роль слухача, а спілкуватися, ставити питання, брати участь в активностях.
Базово – в будь-якому онлайн-івент має бути блок з питаннями і відповідями. Технічно його можна реалізувати стандартно, за допомогою коментарів на YouTube або будь-якому іншому майданчику. Або можна підключити спеціальний сервіс. Головне – щоб питання дійсно доходило до спікера, і той на нього відповідав. З цим може допомогти спеціальний онлайн-модератор. Ми також використовуємо такі інструменти, як sli.do, телеграм-чати. Вони дозволяють скоротити дистанцію між глядачем і спікером.
З нетворкінгом трохи складніше – в тих же стандартних YouTube-чатах він не сильно ефективний. Тут потрібно приділити час і знайти спеціальний сервіс, який буде зв’язувати учасників однієї конференції. Або ж створювати профільні Zoom-кімнати, куди зможуть приєднатися всі охочі. Але приділити час цього моменту потрібно обов’язково – адже частина людей відвідує івенти саме для нетворкінгу і знайомств. Зараз є кілька програм, які на цьому спеціалізуються – SpatialChat і йому подібні.
Забезпечте фізичний контакт
Восени ми разом з партнерами провели в PMHUB онлайн-хакатон #USGH. Він був повністю віртуальним, крім студії журі, яку розмістили в хабі. Але ми вирішили підбадьорити учасників і напередодні старту відправили їм подарункові бокси – з маскою, Red Bull і цукерками. Уже після хакатону ми були сильно здивовані – про цей маленький жест в своїх відгуках згадали багато людей.
В рамках ProductCamp Kyiv Spring ’21 ми спробували новий для себе формат – залучати глядачів до організації заходу. Так, на майданчику з нами були люди з інших компаній – контриб’ютори івенту. Вони допомагали зі спікерами, страхували на майданчику та створювали дивовижну атмосферу підтримки. Так, їх було всього 20 людей за 2 дні заходу, але всі вони зробили нашу подію точно краще.
Для себе ми зрозуміли, що, яким би не був івент віртуальним, фізичний контакт — завжди великий плюс. Це може бути символічний презент, фірмова футболка або навіть окуляри віртуальної реальності. Та головним завжди залишиться цей момент взаємного зв’язку – він захопить не менше, ніж найдинамічніше шоу.
Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.