83k

  • Be in trend
  • Життя
  • Культура
  • Люди
  • Тести
  • Be in tech
  • Я_і_tech
  • держ_tech
  • Tech_світ
  • BIT Video
  • Колонки
Спецпроєкти
Партнерські
  1. BIT.UA
  2. Блоги
  3. Катя Костенко
  4. Що таке трендвотчінг і чому він настільки потрібний українському бізнесові?

Що таке трендвотчінг і чому він настільки потрібний українському бізнесові?

Колонка Be in trend

SHARE TWEET POCKET

Катя Костенко

fashion-аналітикиня, трендвотчерка, AD, випускниця Istituto Marangoni, продюсерка

Те, що на пострадянському просторі, зокрема в Україні, у новинку, в Європі робили ще 25 років тому! Ця диковинна штука зародилася в 70-х роках XX століття. Чи то на радість, чи то на біду, але сьогодні вона актуальна як ніколи.

Ми, як мавпочки, навчилися копіювати в Заходу модні штуки та вважаємо, що йдемо в ногу з часом, тим більше, що курс на Європу ми відвойовуємо вже 7 років. Та поки у світі з’являється 5G, на орбіту запускають Tesla й готуються до освоєння Марсу, у київському метро досі тестують Wi-Fi…

У всьому світі онлайн-навчання вже навіть не тренд, а норма. А ми пишаємося, що нарешті з’явилися курси, які дають можливість навчатися у зручному форматі.

Яким способом вловлювати зміни, як вони вплинуть на психологію споживання, що буде після COVID, на що звертати увагу вже зараз? Як створити актуальний продукт, актуальний візуальний контент, актуальну політтехнологію і так далі, якщо постійно все потрібно «на вчора»?

Можна сказати, що в нашій країні підприємцям напрочуд бракує розуміння важливості трендвотчінгу

Пандемія коронавірусу – глобальний драйвер змін, який вплинув на життя всієї планети, а не тільки нашої країни. Сьогодні як ніколи важливо розуміти, що споживачі хочуть у короткостроковій, середньостроковій і довгостроковій перспективах.

Швидкість змін нині надзвукова, і виживуть тільки візіонери, які не розпилюються на тестування, а створюють успішний продукт. Усім іншим стане складніше відбудуватися, і вони завжди будуть «одними з».

Що таке трендвотчінг і навіщо він потрібний

Найчастіше я стикаюся з тим, що слово «трендовий» відтворюється у значенні «модний, актуальний, затребуваний». Питання «що таке трендвотчінг?» вводить людей у ступор. Тому розберімося все-таки, що таке тренд і чим він відрізняється від трендвочінгу.

Трендвотчінг – це мистецтво вловлювати, що «заходить» і точно «вистрілить», виявляти тенденцію розвитку й перехоплювати ініціативу, доки конкуренти вас не випередили.

Тренд, зі свого боку, – це запит чи ідея на задоволення певних потреб і очікувань, які щораз більше поширюються в суспільстві та про які завтра говоритиме весь світ.

Трендвотчінг – це, по суті, «розшифрування» психології сучасного суспільства та демонстрація брендам можливостей, завдяки яким вони можуть знаходити глибокий зв’язок зі своїми клієнтами.

Тренди є в різних сферах (в економіці, дизайні та моді, у маркетингу й політиці і т. д.) і суттєво відрізняються за масштабом і тривалістю життя. Щоб орієнтуватися в них було ще простіше, професіонали поділяють усі тренди на мегатренди – ті, що визначають наше існування на 10-15 років уперед.

Мегатренди поділяються на макротренди, термін життя яких 3-5 років, і мікротренди, які живуть кілька місяців – щонайбільше рік.

Про мегатренд або два сценарії розвитку людства на найближчі 10-15 років я розповім у своїй наступній статті. А в подальших матеріалах буду детально розшифровувати макротренди та які вони надають можливості для різних сфер життя й бізнесу.

Професіонали здатні передбачати нові запити суспільства за кількома причинами. По-перше, тенденції в моді, дизайні та інших сферах не виникають стихійно – тренд повторюється з певною циклічністю, але в новій інтерпретації.

По-друге, трендвотчінг – це не ворожіння на кавовій гущі, а системна аналітика та скрупульозна робота. На заході над прогнозуванням трендів працюють цілі команди й агентства.

Зараз почнеться найцікавіше – розгребімо плутанину в словах із префіксом тренд-

Трендвотчери відстежують тенденції та можуть прогнозувати їхню успішність і популярність.

Трендхантери – це мисливці на тренди. Вони вишукують неординарних стрітстайлерів, популярних блогерів, стежать за ними, вловлюють новинки й оцінюють, наскільки глобальними можуть стати ідеї цих трендсетерів.

Трендсетери, як ви вже зрозуміли, – це люди і бренди, які популяризують ті або інші речі (це лідери думок, знаменитості та інфлюєнсери, які впливають на думку тисяч людей); фактично це першопрохідці й новатори, які не бояться здаватися дивними в очах широкої суспільності.

Трендспотинг – це процес, який допомагає виявити тренди на стадіях їхнього заснування та прогнозувати їхній подальший розвиток.

Де народжуються тренди?

Наші з вами свідомість, поведінка та сфера інтересів постійно змінюються під впливом політичних, соціальних, економічних і технологічних змін.

У світі є ціла низка агентств, які аналізують смаки й запити суспільства і розповідають про соціальні тенденції та глобальні зміни у сфері інтересів людей. У цих агентствах працюють соціологи, дизайнери, психологи, стилісти, маркетологи, баєри і т. д. Вони обробляють тонни інформації, щоб адаптувати тренди для своїх клієнтів і так мінімізувати ризики під час запуску нових продуктів.

Розповім про найвідоміші агентства на світовому ринку

WGSN

Авторитетне лондонське агентство WGSN, засноване 1998 року. Працює з fashion-сегментом. Щоб зрозуміти, як працює агентство і трендхантинг на практиці, можете вивчити презентацію про передбачення WGSN, які спрацювали.

TrendUnion

TrendUnion – одне з найвідоміших агентств на чолі з Лі Еделькорт. Агентство займається  прогнозуванням у таких сферах: колір, текстиль, високі технології, лайфстайл. Основні клієнти агентства працюють у fashion-сегменті, але це не завадило агентству розробити стратегію позиціонування Sprite на сучасному ринку.

Окремо скажу кілька слів про унікальну жінку Лі Еделькорт. Вона справжня візіонерка, і її передбачення випереджають прогнози всіх разом узятих агентств на кілька років уперед. Хочете тримати руку на пульсі – обов’язково підпишіться на неї.  

Promostyl

Французьке трендвотчінгове агентство, яке сконцентроване на вияві нових концепцій в упакуванні, косметиці, дизайні та моді. Їхня головна фішка – це трендбуки для чоловічих колекцій. Попри консерватизм чоловічої моди, їм вдається знаходити вдалі ідеї з адаптації трендів.

Pantone

Головний авторитет у галузі кольорових інновацій і універсальна мова для графічних дизайнерів.

TrendWatching.com 

Тут безкоштовно публікуються огляди й дослідження з тредвотчінгу. 

TrendHunter.com

Тут люди з усього світу діляться своїми спостереженнями на різні теми.

Mashable.com, TechCrunch.com, FastCompany.com

Корисно заглядати на ці сайти, щоб зорієнтуватися в інноваціях світу технологій. 

Пам’ятайте головне: трендвотчінг – це не чарівна пігулка успішного успіху. Це 50% величезної аналітичної роботи і 50% творчого погляду на ситуацію.

За часів невизначеності відбувається загострення найсміливіших творчих підходів. Різноманіття поглядів призводить до рішень, на які раніше навіть не звернули б уваги.

2020 рік довів, що жодне засилля досліджень не застрахує нас від непередбачуваності довкілля. Це справді складний час для нас усіх. І хоча багато факторів поза зоною нашого контролю, така невизначеність дає змогу зростати, вчитися й підштовхувати себе до виходу за межі зони комфорту та використання творчості.

В Україні дуже потужний творчий потенціал. Я впевнена, що найближчим часом головний тренд для виживання українського бізнесу – це творча інтеграція й колаборація бізнесу та мистецтва. Своєю головною місією я бачу одруження бізнесу і мистецтва в Україні, для чого й створюю агентство талантів ART.STYLE.UP.

Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.

Як монетизувати свою творчість?
Як створити класний візуальний контент для соцмереж і бізнесу
Час краху чи нових можливостей? Як за часів кризи зробити свій бізнес успішним
#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Поділитися: SHARE  TWEET  POCKET 
Наші колумністи
Сергій Ніжинський
Експерт з гендерних питань, заступник Міністра соціальної політики 2019-2020 рр
Андрій Дехтяр
СЕО компанії Rozdoum
Ольга Семенова
юристка, адвокатка
Ігор Сироватко
керівник департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
Рекомендоване
ДЕТАЛЬНІШЕ
Be in trend
Розіграш до 5-річчя monobank: які подарунки можна отримати за донат на ЗСУ? Розіграш до 5-річчя monobank: які подарунки можна отримати за донат на ЗСУ?
22 Листопада 2022
ДЕТАЛЬНІШЕ
Be in trend
«Україна без сміття» анонсувала продаж ресайклінг-блокнотів «Україна без сміття» анонсувала продаж ресайклінг-блокнотів
29 Листопада 2022
ДЕТАЛЬНІШЕ
Be in trend
«Карта повітряних тривог», «свічки» і «Маріуполь»: що найчастіше гуглили українці у 2022-му? «Карта повітряних тривог», «свічки» і «Маріуполь»: що найчастіше гуглили українці у 2022-му?
06 Грудня 2022
ДЕТАЛЬНІШЕ
Be in trend
До 300-річчя Григорія Сковороди Нацбанк вводить в обіг монету, присвячену українському філософу До 300-річчя Григорія Сковороди Нацбанк вводить в обіг монету, присвячену українському філософу
22 Листопада 2022
ДЕТАЛЬНІШЕ
Be in trend
Волонтерство, донати і підтримка вимушених переселенців: як малий бізнес наближає перемогу у війні Волонтерство, донати і підтримка вимушених переселенців: як малий бізнес наближає перемогу у війні
11 Листопада 2022
ДЕТАЛЬНІШЕ
Be in trend
INTERTOP та UNITED24 випустили благодійну колекцію одягу: 100% прибутку – на потреби ЗСУ INTERTOP та UNITED24 випустили благодійну колекцію одягу: 100% прибутку – на потреби ЗСУ
09 Листопада 2022
ДЕТАЛЬНІШЕ
Be in trend
«Триб’ют українському святковому декору 2.0»: де купити автентичні різдвяні прикраси «Триб’ют українському святковому декору 2.0»: де купити автентичні різдвяні прикраси
05 Грудня 2022
  • Життя
  • Секс
  • Люди
  • Тести
  • Я_і_tech
  • держ_tech
  • Tech_світ
  • Карта сайту
  • Про bit.ua
МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
83k

bit.ua - медіа про життя як воно є і технології, що на нього впливають. Все на одній платформі: я і tech. наукпоп. культура. секс. соціальні проєкти. тести. Використання матеріалів bit.ua можливе тільки з активним посиланням на сайт bit.ua.
Редакція: editor@bit.ua Щодо реклами звертайтеся за телефоном +38 063 292 5877 (+ Telegram) або пишіть на пошту adv@bit.ua. Медіа-кіт за посиланням. Наші спецпроєкти можна переглянути тут.
Розробка сайту Партнер по SEO Netpeak
curved-arrows Created with Sketch. більше новин