Лише кліпнути очима: як ми оновили технологію «Дія.Підпису»
За останні два роки глобальна цифровізація значно змінила та полегшила спосіб життя українців. Цього зазнали майже всі сфери – і бізнес зокрема. Якщо раніше нормою було їздити на зустрічі для підписання угод, ставити мокру печатку чи відправляти контракти поштою, чекати тижнями, то зараз цей процес активно переходить в онлайн завдяки цифровому підпису.
Згідно з дослідженням Fortune Business Insights, використання цифрового підпису значно зросло за останні 18 місяців пандемії COVID-19. Якщо раніше його використовували переважно великі компанії, то зараз і малий та середній бізнеси почали впроваджувати е-підписи у своїх справах.
Прогноз перспективний – використання зросте на 30% упродовж наступних п’яти років. А разом із цим зростатиме й ринок цифрового підпису. У 2027 році глобально він може сягнути майже $14 мільярдів. Це означає, що кожного року він буде зростати на 28%.
Також ми запустили «Дія.Підпис» – е-підпис у смартфоні, який став важливою складовою побудови цифрової держави. За пів року згенерували вже більш ніж 7,5 мільйонів підписів. А щодоби їх додається майже 20 тисяч.
Однак у світі технологій не буває так, що існує лише одна версія продукту. З часом завжди виникають ідеї, як і що можна зробити краще. Тому ми повністю оновили створення «Дія.Підпису» та зробили процес ультралегким і зрозумілим. Це важливий принцип, коли ви створюєте продукт, який допомагає спілкуватися з державою зрозумілою мовою.
Що змінилося в «Дія.Підписі»
Ми пам’ятаємо певні складнощі, які виникали під час створення «Дія.Підпису», коли відбувалося впровадження COVID-сертифікатів. Потрібно було зробити гімнастику головою, щоб згенерувати підпис. У людей літнього віку не завжди виходило скористатися послугою. Комусь не вистачало освітлення, а хтось взагалі перевертав телефон догори.
Тепер, щоб створити «Дія.Підпис», необхідно лише раз кліпнути очима. Це секунда. У чому суть технології: біометрія вашого обличчя звіряється з біометрією в реєстрі. Так, ніхто не зможе підробити ваш «Дія.Підпис», тому що ви – це точно ви.
Мабуть, це найпростіша процедура створення електронного підпису, яку тільки можна уявити. Немає більше потреби реєструватися на сайтах, заповнювати анкети чи щось підтверджувати. Або робити гімнастику шиєю. Достатньо лише авторизуватися в «Дії» та кліпнути.
Як це працює в реальному житті?
Уявімо, що нам треба підписати договір на оренду квартири, але не хочеться зустрічатися та передавати документи одне одному. Це можна зробити за допомогою «Дія.Підпису».
На порталі-сервісі для кваліфікованих підписів (у «Дії» є такий) виберіть «Довірчі послуги», розділ «Підписати документ» та пункт «Дія.Підпис». За допомогою застосунку «Дія» проскануйте QR-код, який з’явився на екрані, та натисніть кнопку «Підписати». Це був процес авторизації. Далі потрібно завантажити документ для підпису, повторити процедуру, як під час авторизації, – і все. Процес займає не більше як хвилину.
За своє життя українці підписували сотні заяв, документів та контрактів. Усі пригадати неможливо. А завдяки історії в застосунку «Дія» ви зможете відстежувати, що та коли ви підписували. Ба більше, «Дія.Підпис» безпечний та надійний завдяки процесу ідентифікації. Ніхто не зможе підписати документ замість вас або підробити ваш підпис. Адже для підтвердження підпису потрібне ваше обличчя.
***
Робити власні справи ефективно, не витрачаючи часу на поїздки в інший офіс чи очікуючи в черзі в кабінет чиновника, – один із принципів, яким ми керуємося, коли створюємо послуги.
Я вже знаю багато кейсів, як «Дія.Підпис» допомагав українцям у повсякденному житті. Завдяки підпису оформлювали на проживання в гуртожитку, записували доньку в дитсадок або продовжували угоду з бізнес-партнером. А тепер це можна зробити в буквальному сенсі за мить.
Стрімкий розвиток технологій дозволив нам не тільки створювати інноваційні послуги, а ще й робити їх кращими, прибираючи зайві речі. Залишаючи лише саму суть та максимальну ефективність. Це має бути одним із головних правил, коли ти створюєш державу, яка не заважає, а допомагає.
Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.