Як пройти співбесіду?
Буває так, що від банальних помилок на співбесіді ви втрачаєте свою роботу мрії. Прикро. Сумно. Але цього можна було б уникнути, якщо знати всі фішки та способи вдалого проходження співбесіди. Отже, вмощуйтесь зручніше, сьогодні поговоримо про те, як пройти співбесіду. Погнали!
З чого починається співбесіда для всіх, хто шукає нову роботу?
Насамперед – мета. В основному, це:
- швидко заробити;
- побудувати кар’єру в продажах;
- побудувати кар’єру в певній компанії;
- пересидіти в компанії, звільнитися і почати реалізовувати «свою мрію».
Обов’язково озвучуйте свою мету роботодавцю, щоб у нього були правильні очікування від вас. Якщо роботодавець не зможе виправдати ваші очікування, ви відразу це зрозумієте після знайомства.
Шукайте!
Хочете знайти по-справжньому гарну і потрібну роботу? Не сидіть вдома, длубаючись в носі та гіпнотизуючи стрічку Instagram, роботодавець не буде сам дзвонити та запрошувати на співбесіди.
Зайдіть на сайт пошуку роботи й випишіть всі вакансії, які сподобалися вам, а потім відправте резюме. Чим більше співбесід пройдете – тим впевненіше станете. А це збільшує шанси на працевлаштування.
Заодно дізнаєтеся, яка робота і який роботодавець вам більше підходять.
Резюме
Резюме повинно бути зручним для читання і з хорошою фотографією. Пишіть структуровано і блоками: ПІБ, контакти, освіта, досвід роботи, додаткове навчання.
Немає досвіду?
Вкажіть все, що могло вас чомусь навчити. Від життєвих ситуацій і хобі до онлайн-курсів. Навіть безкоштовні курси з YouTube можна вказати, якщо вони вас чогось навчили. Не бійтеся про це писати – роботодавці оцінять навичку виділяти цінності.
Опишіть результат, а не процес.
Респект, звичайно, що ви працювали над проєктом 5 років. А що вийшло в результаті? Ось це і вкажіть в резюме.
Резюме буде продавати вас, як співробітника, з перших секунд відкриття файлу.
Супровідний лист
Опишіть мотивацію працювати в ЦІЙ компанії і те, що Ви можете дати цій компанії.
Ось вам кілька порад, які допоможуть пройти будь-яку співбесіду:
1. Переживати можна
Людина, яка проводить з вами співбесіду, часто переживає не менше вашого. Так що, візьміть себе в руки і покажіть все, на що здатні.
Якщо ви переживаєте так, що неможливо вимовити жодного слова – вам не місце в продажах. Уявіть, що станеться з вами, якщо буде потрібно провести серйозні переговори. Якщо переживання беруть верх – страждає не тільки ваша репутація, але і обличчя всієї компанії.
2. Говоріть впевнено
Тримайте голову вище і дивіться співрозмовнику в очі.
Говоріть голосно і чітко, робіть паузи.
3. Сховайте емоції
Якщо вам щось не подобається – просто про це скажіть. Спокійно, без емоцій.
Не потрібно демонструвати всю гаму емоцій – це зайве в будь-якій сфері. Ви завжди можете ввічливо попрощатися, піти зі співбесіди, і рухатися далі.
4. Жодних вигадок!
Не потрібно брехати на співбесіді. По-перше, ви обманюєте самого себе. По-друге, якщо вам вдасться прибрехати на співбесіді – робота покаже, who is who.
Розповідаючи про свій досвід, намагайтеся менше говорити про процес. Нам цікавий тільки результат.
5. Добре підготуйтеся
Обов’язково дізнавайтеся про компанію, продукт, засновників заздалегідь. В Google та в соцмережах є все.
Повна готовність і знання інформації про компанію збільшують шанси пройти співбесіду.
6. Будьте пунктуальні
Приходьте на співбесіду заздалегідь. Для багатьох роботодавців, прийти вчасно – перший і головний квест у співбесіді.
У тому числі й в «Бюро продажів».
7. Викладайтеся на повну
Покажіть роботодавцю все, що вмієте. Ваше прагнення і мотивація не залишаться непоміченими, а навпаки – збільшать цінність Вас, як співробітника.
8. Не словом, а ділом
Відповідайте за свої слова, сказані на співбесіді. Якщо ви сказали, що вмієте писати скрипти – пишіть скрипти. Інакше навіщо це говорити?
Успіху! І хай робота мрії швидше постукає у ваші двері! Головне – вчасно їх відкрити.
Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.