Спецпроєкти

Фабрика хітів: 9 українських зірок з мільйонами переглядів, про яких ми ніколи не чули


Сучасні хіт-паради показують, що заради шаленої популярності зовсім не треба мільйонів доларів, величезних студій та цілої армії з кріейторів. Сьогодні можна власноруч щось створити і «заплигнути» до топу найвідоміших артистів. Це всеодно залишається одиничною історією і за більшістю гучних проектів стоїть вищезгадана армія. Але багато музикантів не втрачають надій і продовжують самотужки добиватись слави.

Розвиток та упрощення процесу створення музики навіть зумовило появу бедрум-продюсерів – сьогодні за допомогою ноутбука можна створити хіт навіть у власній спальні. І ми говоримо не лише про реп. Харків’янин Кирило Тимошенко з гурту «Пошлая Молли» довів, що навіть панк-музику можна написати на ноутбуці, а потім зібрати живих музикантів і об’їздити майже весь СНД, ставши кумиром мільйонів.

Ми ж вирішили зібрати українських артистів про яких не говорять музичні медіа (або ж зовсім трошки), але у яких є армія фанатів і мільйонні (іноді майже) перегляди на youtube. Та розібратися чи зможуть вони стати зірками хоча б у масштабах країни (та чи треба це їм). За критерій успіху взяли банальні перегляди на платформі YouTube, як єдиний об’єднуючий чинник, адже за іншими чинниками виміряти популярність того чи іншого музиканта більш складно.

Kavabanga, Depo, Kolibri

Успіх

37 млн переглядів всіх кліпів на власному телеканалі, але більше 100 млн під піснями гурту на сторонніх каналах, 683 тисячі фоловерів у ВКонтакте та майже 200К в Instagram.

Історія

Ветерани українського репу до визнання не прийшли за один хіт. Гурт харків’яни зібрали аж 2012-го року. А першу славу на теренах нині заблокованого ВКонтакте здобули після виходу першого сольника у 2013-ому. З тих пір вони щороку випускають по альбому, а іноді і по 2. Така працьовитість отримала свою винагороду – головні роботи хлопців на ютубі мають мільйонні перегляди. Мова йде не про випадкові «постріли», адже більше 20 робіт артистів давно перевалили за мільйон переглядів.

Як вдалося

Говорити про якість подібної музики справа не вдячна. Такі явища лише будуть досліджуватися культурологами наступних років, тому що нині поверховий аналіз може показати лише певну тематичну бідність творчості, ненайвражаючу лірику та мелодичність. Хтось може помітити, що це непогані стартові умови для потенційного поп-треку. Та і самі хлопці не цураються, коли їх називають поп-репом.

Тематика (я+ти, кохання, нерозділене кохання, легкі наркотики) знаходиться відклик у молодих людей, а вся творчість запакована у прийнятну форму мелодичного речитативу, який завжди був популярний у широких мас молоді. Тому їхню популярність можна назвати закономірною.

MDZ

Успіх

3.7 млн переглядів на двох головних хітах гурту, декілька десятків публікацій в українських ЗМІ

Історія

Вперше про цей гурт ми писали у травні того року. На редакційну пошту прийшов лист про новий кліп українського електро-поп гурту MDZ, який створив ефект бомби, яка вибухнула на YouTube. Знімав його талановитий Микита Квасніков, який створював кліпи для таких гуртів, як «Пошла Молли» «Адвокаты» та «Love`n`Joy». В коментарях думки слухачів розділилися – одні вважали ту пісню несмаком, в той час як інші пророкували успіх і звання «Нового літнього хіта». Як можемо судити сьогодні хітом трек не став.

Але особливістю тієї роботи стала кількість переглядів. Минулого року ми відзначали, що відео з мільйонними переглядами (на пошту прийшов лист, що український кліп зібрав 4 млн переглядів за 2 дні, що було правдою) тоді не з’явилося в стрічці «Набирає популярності», хоча туди потрапляють записи і з меншим охопленням глядачів. А потім почалась «магія цифр». З кожним оновленням кількість переглядів «танула». Буквально за час написання тієї новини кліп втратив мільйон переглядів.  Можливо, адміністрація YouTube тестувала революційну функцію, коли глядачі могли відкликати свій перегляд. Або це була банальна «накрутка».

Найменшим порогом після якого ми перестали слідкувати за кліпом, були 2.8 млн переглядів. Зараз той сексизм і об’єктивація (або ж іронічний слатшеймінг) під електро-соусом «набрав у вазі» і має майже 3.5 млн переглядів. А через півроку гурт опублікував і другий кліп. Певне, ви чули про нього або ж бачили його фрагменти – у самому центрі Києва дівчина громила сокирою дорогу іномарку та розмальовувала її балончиком. Так, це один і той самий гурт. Але, не дивлячись на потенційну вірусність, робота зібрала всього 300 тисяч переглядів.

Як вдалося (чи ні)

Як бачимо, гурт MDZ ще не став популярним, хоча підходить до вирішення цього питання максимально креативно. Хтось може сказати, що є варіант спробувати це зробити спрямувавши свої сили на музику. Але не варто бути такими старомодними. Треба шукати нові шляхи, а не ходити протоптаними доріжками.

Jerry Heil

Успіх

127 тисяч підписників в YouTube і 126К в Instagram, 9.3 млн на головному хіті і 13 млн загалом

Історія

Яна Шамаєва 7 років записувала цікаві кавери на різноманітні хіти, поки сама не створила хіт, який покорив відразу декілька платформ в Україні, що відбувається не так часто: її «Охрана_отмєна» була на ютубі, фейсбуці та телеграмі. Кожен кидав одне одному цей кліп і врешті-решт той вже має 9 млн переглядів.

Як вдалося

Яна бьюті-блогер, окрім каверів розповідала про макіяж і супутні до нього речі. І до свого хіта мала 70 000 підписників і 3 млн сумарних переглядів з часів створення каналу (4 липня 2012). Їй навіть блокували канал влітку-восени минулого року через виконання кавера на Imagine Dragons. Потім на щастя повернули. А через певний час їй вдалось ще й створити справжню віральну бомбу і наша редакція докладно дослідила її феномен, сподіваючись, що Яна займе вакантне місце української Лани дель Рей.

ZippO

Успіх

100 тисяч підписників ютуб-каналу та 16 мільйонів сумарна кількість переглядів (майже 5 з яких на одному з головних хітів «Кукла»). Загальну кількість переглядів підрахувати важко, адже його пісні заливали на свої канали хто завгодно і одна версія хіта «Куришь часто» на 2 ноунейм-каналах зібрала 14 млн переглядів.

Історія

За звучанням Ілля Лапідус міг би без проблем стати четвертим учасником вищезгаданих Kavabanga, Depo, Kolibri, але і сольно у нього чудово виходить вірусом розповсюджуватись по мобільних телефонах чуттєвих дівчат і чотких пацанів, яким не чужі випадкові переживання та інші амурні справи.

Zippo представник величезного пласту ненайбагатшої на сенс чи високої лірики реп-музики, але водночас досить простої і мелодійної, що ставить їх у більш виграшне становище, аніж колег по цеху. Подібні артисти можуть написати 10 схожих пісень про те, як «неприємно, коли вона пішла, але мужики не плачуть, тому і я не ридаю, візьму запалю цигарку, і люблю її до сих пір» і всі ці треки будуть мати мільйонні перегляди.

Як вдалося

Не ми помітили, що реп нині головна музика, а російськомовний його сегмент має в рази більшу його аудиторію, ніж закордонний. Якщо ще 10 років тому переважна більшість молоді вибирала різного роду попсу, то сьогодні таку функцію «заповнення» музичного вакууму займає подібний мелодійний реп.

Діапазон популярності такої музики не обмежений фанатами Тупака та Емінема. Її слухають люди, які, можливо, і не ненавидять реп, за їхніми словами. Так, «приємно звучить і слова влучні». Ось це і є однією з причин такої великої популярності подібного жанру і ZippO зокрема.

Алекс Енджел

Успіх

Участь у всіх можливих шоу на українському телебаченні, 288 тисяч підписників на YouTube та сумарна кількість переглядів лише на особистому каналі 156 мільйонів

Історія

Один з головних фріків українського телебачення водночас є мастодонтом української рок-музики. Як кажуть у таких випадках, історики датують перші згадки про творчість Алекса у складі гурту Black Angels ще 2001-им роком. І, насправді, нам дуже пощастило, що за ці 18 років його вулкан пристрасті не просто не згас, а й навпаки – лише посилюється, викидуючи в атмосферу української музики все нові всплески сексуальної енергії. Та й що там говорити про українську музику – Алекс Енджел давно став зіркою світового масштабу, отримавши місце у Міжнародній енциклопедії хеві-метала та публікувавши свої відеороботи на каналах MTV та VEVO.

Згодні, в арсеналі виконавця вже тисячі фанатів, але нам здається не зовсім чесним, адже неповторність (одна з головних цінних рис музиканта) та енергійність «янгола» достойні більшого. На щастя і сам Алекс не цурається працювати над рекламою своєї творчості і вже став учасником декількох українських ТВ-шоу серед яких «Половинки», «Серця трьох», «Я соромлюсь свого тіла», «Врятуйте нашу сім’ю», «Х-Фактор», «Танцюють всі!» та «Дурнев+1».

Як вдалося

Секрет його популярності у природньому магнетизмі, майже тваринній сексуальності, відкритості та простоті. Він власним прикладом показує, що кожна людина може стати популярною, лише якщо сильно захоче. І Алекс Енджел на злість всім хейтерам впевнено йде до своєї мети.

Tricky Nicki

Успіх

860К переглядів на YouTube, майже 50 тисяч підписників в інстаграм та більше мільйона прослуховувань на Soundcloud

Історія

Довжелезний (199 см) український реп-виконавець Микола Ярошенко займався баскетболом, але потім вирішив присвятити себе музиці. Хороша англійська та гарний смак на реп-біти дозволили йому звучати «не по-українськи», що відразу стало його фішкою, що відрізняла від натовпу інших українських реперів.

Як вдалося

А у квітні цього року опублікував цей трек «Ride for Ukraine», який відразу зробив його реп-зіркою. Цього року він виступив на найбільшому фестивалі в країні Atlas Weekend, зібрав майже мільйон переглядів на YouTube та стільки ж прослуховувань на Soundcloud – в певній реп-майданчику, який дав дорогу купі закордонних артистів.

Микола побував на інтерв’ю в учасника гурту «Хамерман знищує віруси» Альберта (Олега) Цукренка та розповів, що думає про свій успіх та рецепт створення хіта. А наразі ділить звання одного з головних музикантів українського Soundcloud з колегою по реп-цеху MC Panini, феномен котрого ми раніше детально розбирали.

The Cutes

Успіх

Майже 1.3 млн переглядів головного хіта, 500 підписників у Facebook та 800 інстафоловерів

Історія

Цей гурт блискавично увірвався в український інформ-простір. Точніше, відзначились платною публікацією у виданні The Village Україна та на легендарному ресурсі neformat. Більше відомостей при поверховому аналізі знайти не вдалось. Однак за 2 тижні хлопцям вдалось пробити позначку в мільйон переглядів та зібрати більше 3 сотень хвалебних коментарів.

Нас, як давніх користувачів ютуба такі показники насторожили – а чи не накрученими є всі ці прекрасні цифри? Але не відкидаємо, що дійсно гурт став свіжим подихом і тому під ним зібралось декілька сотень захоплених коментарів. Треба лише зазначити, що такий карколомний успіх не став «локомотивом» для інших пісень гурту – ми прочитали аж 156 улесливих та похвальних коментарів, але на інших відео (і навіть на аудіо-версії хіта) лише по декілька сотень переглядів, що невластиво для YouTube.

Самі музиканти кажуть, що надихаються The Beatles і ми можемо підтвердити, що хлопці дійсно звучать по-британському круто. Тому, яка різниця чи всі їхні цифри куплені чи ні, якщо ще один гурт робить чудову музику?

ARTBAT

Успіх

5 млн переглядів найпопулярнішої пісні, майже 85 тисяч підписників в Instagram, 43К лайків сторінки у Facebook та 34 тисяч фоловерів у Soundcloud

Історія

Дует, який, як і годиться хорошому українському електронному проекту, вже широко відомий у світі. Назва є скороченням імен учасників Артура та Батіша, які зібралися в один колектив 4 роки тому. І за цей час їм вдалось отримати не лише ефемерні (насправді, реальні, просто в них дуже легко заплутатися, їх просто безліч у кожного музичного видання) премії та звання у багатьох музичних рейтингах, а і цілком наочні регалії, які може перевірити навіть не спеціаліст в електронній музиці.

Як вдалося

Так, наприклад, українці стали учасниками проекту Cercle і виступили на горі в Ріо-де-Жанейро. Cercle – серія вечірок, де імениті і не дуже артисти виступають у незвичних місцях. Виступивши на Cercle ARTBAT стали в один ряд з такими планетарними зірками електронної музики, як Carl Cox, Stephan Bodzin, Boris Brejcha, Black Coffee, Solomun та Fatboy Slim. Будемо чесними, навіть автор цих строк дізнався про артистів, увімкнувши як завжди рандомний лайв Cercle, де наприкінці почув Ukraine під час інтерв’ю артистів. Той виступ наразі є одним з найпопулярніших відео за участю проекту і зібрав понад 3 млн переглядів з глядачів по всьому світу.

Метель

Успіх

Майже 2 млн переглядів на шести відео, 16 тис підписників в Instagram

Історія

Київських гаражних панків «Метель» інколи звинувачують в українській стилізації під британський панк. Але зазвичай звинувачення артист може приймати щодо чогось прикрого, а звучати, як Buzzcocks, Ramones чи Sex Pistols не соромно. Втім, нам здається, що такими ярликами намагатися описати творчість цих киян дещо вульгарно.

Адже вони створюються свій певний світ, чим можуть похвалитися небагато українських музикантів. Вони не беруть на себе ніяких ролей, мало що стверджуючи, лише підштовхуючи тебе самого до певних висновків. Навіть ті нечітки площини, які вони створюють своєю лірикою не описані самими ж артистами, а так, досить смутно позначені, щоб ти сам більш-менш орієнтувався і шукав те, що тобі потрібно.

Як вдалося

Їх найпопулярніша робота ще не дотягнула до мільйона переглядів, але вони вже стали локальними панк-героями для любителів подібної музики, тому ми в листопаді минулого року досить докладно розглянули їхній феномен та сутність, як артистів.

Висновок

Як бачимо, мільйонні перегляди можна отримати як неочікувано, так і «напрацювати» на них, або ж навіть просто купити. Загалом, інтернет-користувачі вирізняються уважністю та проникливістю і зазвичай найкраще спрацьовує перший варіант. Таку популярність важко спрогнозувати, це справжній приклад феномену. Ще, як у випадку з ZippO чи KDK, можна очікувати сплеску популярності репу і як серфер освідлати цю хвилю хайпу.

Також Алекс Енджел показав, що смілива і агресивна провокація також притягує до себе увагу, особливо коли вона повністю пронизана сексом. Але всеодно кейс гурту MDZ показує, що цілком направлено більшість людей не зможуть спрогнозувати найкращий хіт. А ті одиниці, які вбачають майбутній популярний потенціал у будь-якому виді творчості не діляться цим секретом, адже він їм приносить мільйони. Якщо ж у вас є внутрішнє чуття, що стане популярним, а що ні – мерщій шукайте шляхи його монетизувати.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь