Спецпроєкти

10 екранізацій книг, не гірших за оригінал (крім «Бійцівського клубу» і «Списку Шиндлера»). Частина друга


Екранізація книги рідко заслуговує стільки ж вражених відгуків, ніж сама книга. Втім, часто режисерам і сценаристам вдається нас вразити. Влітку все частіше можна помітити щасливих людей, які читають книги на природі. Ніжитися під сонцем з улюбленою книгою, дійсно кайфово, але якщо у тебе немає часу на денне читання, то завжди можуть врятувати кращі екранізації  книг. Залишаємо холівар «книга або фільм» на відкуп соцмережовим експертам, а самі продовжуємо (тут перша частина) збирати найцікавіші фільми, які не соромно кинути співрозмовнику в тіндері, баду чи хорнеті.

Кращі екранізації книг із рейтингу IMDb

Читець

Драма режисера Стівена Долдрі знята за однойменним романом-бестселером письменника Бернхарда Шлінка, який став першим німецькомовним виданням-бестселером The New York Times. Фільм присвячений пам’яті продюсерів фільму Сідні Поллака і Ентоні Мінгелли, які померли під час роботи над фільмом.

Фільм одночасно зачіпає кілька проблем, таких як відносини між людьми з великою різницею у віці, злочини нацизму, точніше, відповідальність за них і неграмотність. Ці теми майстерно переплітаються одна з одною, створюючи сюжет, до якого не можна ставитися однозначно. Плюс картини – вона породжує суперечки, спонукає до аналізу історії, можливо, перегляду своїх поглядів. Непоміченою робота Шлінка точно не залишиться.

До того ж актори також відпрацювали відмінно, про що свідчать нагороди фільму і «Оскар» Кейт Вінслет за кращу жіночу роль.

Рейтинг IMDb: 7.6

Хрещений батько

Той випадок, коли твір став культовою класикою. Як в літературі, так і в кінематографі. І якщо хтось пропонує вам зацінити ввечері цей шедевр, то в справу вступає слоган першої частини: «Пропозиція, від якої неможливо відмовитися». Екранізації книги, як і книга, розповідає про важке життя нью-йоркських бандитів, які між викраданнями і вбивствами людей міркують про життя, показуючи, що честь і гідність для них не порожній звук.

Фільм неймовірно красивий, а виконавці головних ролей були настільки органічні, що незрозуміло, як їх можна сприймати поза «Хрещеним батьком». І високі бали стрічки у всіляких рейтингах тільки підтверджують це. Від перегляду неможливо відірватися, а авторам картини вдалося змусити співпереживати таким неоднозначним персонажам, як гангстери. Тим паче, що режисерові Френсісу Форду Копполі вдалося переплюнути самого себе в другій частині.

Рейтинг IMDb: 9.2, 9.0, 7.6

Віднесені вітром

У такій добірці не можна обійти першу в світі кольорову кінострічку. Вона точної належить до тих екранізацій книг, на яких ми виросли і які всім серцем любимо. Хоча на цьому її позитивні характеристики не закінчуються. Сам роман Маргарет Мітчелл вийшов 30 червня 1936 і став одним з найзнаменитіших бестселерів американської літератури. Вже до кінця 1936 року було продано більше мільйона примірників, а через рік Мітчелл отримала заповітного «пулітцера».

Екранізація не меркне на тлі книги, засліплюючи будь-кого золотом нагород, серед яких 8 оскарівських статуеток. А крутість фільму досягає неймовірних висот, коли розумієш, що його створили 80 років тому. І всього за вісім десятків років кіноіндустрія досягла такого розвитку, що тепер людству підвладні такі неземні картини, як «Продюсер» або «Свінгери».

Рейтинг IMDb: 8.2

Запах жінки

Той випадок, коли книга не така популярна, як її екранізація. Але виверткий сюжет підтверджує правильний вибір сценаристів в якості основи для драми Мартіна Бреста романа Джованні Арпіно «Морок і мед». А Брест в свою чергу не помилився, коли взяв на головну роль геніального Аль Пачіно. Саме за «Запах жінки» актор отримав свого єдиного «Оскара» через 20 років після першої номінації в «Хрещеному батьку».

Картина розповість історію відставного незрячого підполковника Френка Слейда, який збирається поїхати покомизитися до Нью-Йорка, а в кінці уїк-енду пустити собі кулю в лоба через нестерпність і безпорадність свого існування. В ролі поводиря виступив учень випускного класу Чарлі, який вирішив таким чином заробити собі грошей. Слейд відразу холодно приймає незнайомця, ніби той новобранець у нього в підпорядкуванні, але все більше прив’язується до молодика, чим більше дізнається про морально-вольові якості Чарлі.

Неймовірне перевтілення Аль Пачіно (після фільму залишається стійке відчуття, що на момент зйомки актор дійсно втратив зір), танець сліпого підполковника в ресторані і його фінальна промова – три діаманти в горі коштовностей, які дарує фільм глядачеві.

Рейтинг IMDb: 7.7

Адвокат диявола

Справжнє кіно, завдяки якому ми так любимо цю сферу культури. Ця екранізація книги майже на 2,5 години переносить нас у світ режисера, змушуючи по-справжньому співпереживати героям, злитися на негідників і думати, якби ми вчиняли на місці героїв. Це і є та магія, за яку ми любимо кінематограф і Голлівуд зокрема.

Молодий і успішний флоридський адвокат потрапив на радар керівника найбільшої нью-йоркської юридичної компанії і погоджується переїхати у Велике Яблуко для нових викликів. І можна було ще спробувати повправлятися і описати талант Кіану Рівза або Аль Пачіно, але все це буде лише тратою часу. Такі речі неможливо описати, а потрібно тільки бачити.

Рейтинг IMDb: 7.5

Кращі екранізації книг за версією редакції

Кроляча нора

П’єса «Кроляча нора» Девіда Ліндсі-Эбера, поставлена в 2006 році в Нью-Йорку з Синтією Ніксон, Тайн Дейлі і Джоном Слеттері в головних ролях, виграла у 2007 році Пулітцерівську премію за кращий драматичний твір для театру. А пізніше ще була номінована на премію «Тоні» в категорії «Краща п’єса». А Синтія Ніксон виграла в категорії «Краща акторка».

А через три роки на широкий екран вийшла психологічна драма Джона Кемерона Мітчелла з Ніколь Кідман у головній ролі. До слова, Кідман за роботу в «Норі» отримала номінацію на «Оскар». А ще її героїня намагалася відповісти собі і нам на питання, чи затягуються рани минулого, хоч коли-небудь. Душевні рани героїні австралійської актриси, можливо, найглибші з тих, які можна уявити – вона втратила маленького сина.

Вся екранізація книги пронизана напругою, яка виникає, коли батьки перестають зображувати нормальне життя, граючи з друзями в сквош або проводячи час біля плити. Біль не полишає їх ні на секунду, а відмінна гра акторів змушує глядача відчувати таке ж спустошення.

Рейтинг IMDb: 7.0

Сумнів

«Хочеш щось зробити добре – зроби це сам», – подумав, напевно, американський драматург Джон Патрік Шенлі і сам зняв екранізацію книги «Сумнів», за яку до цього отримав Пулітцерівську премію. До речі, Шенлі лауреат і «Оскара» за сценарій до комедії «Влада Місяця» з Шер і Ніколасом Кейджом в головних ролях.

А в «Сумніві» розкрився саме драматичний талант письменника. Фільм розповідає (точніше, розповідав би, якщо б оповідь не була схоже на головоломку) про конфлікт в католицькій церковній школі в Бронксі, де Меріл Стріп ака директор школи і інші помічають, що священик дозволяє собі щось більше, ніж просто християнську любов до жертви буллінга. Але і в педофілії ніхто священнослужителя звинуватити не може.

Екранізація книги отримала по 5 номінацій на «Оскар» і «Золотий глобус», знову підняв тему педофілії в церкві і порадував відмінною грою акторів під проводом оскароносної Стріп. Ну і повністю відповідає назві – сумніви вас будуть мучити ще довго. Адже кажуть, коли п’єса йшла на Бродвеї, про те, чи винен священик у розбещенні хлопчика чи ні, Шенлі розповів тільки акторові, який виконував роль падре.

Рейтинг IMDb: 7.5

Не відпускай мене

Британський письменник японського походження Кадзуо Ісігуро став лауреатом Нобелівської премії з літератури за те, що «в романах величезної емоційної сили розкрив прірву, що таїться під нашим ілюзорним почуттям зв’язку зі світом». Саме його антиутопія «Не відпускай мене» стала основою для драми американця Марка Романека. А до цього отримала звання «Кращий роман року» за версією журналу «Тайм» і була включена в список 100 кращих англомовних романів з 1923 по 2005 роки за версією того ж журналу.

Екранізація книги розповідає про інтернат, де ростуть клони. У вигаданій Ісігуро Великобританії дозволено клонування, а в таких інтернатах виховують дітей для подальшої трансплантології. Підлітки живуть, закохуються, малюють, втрачають і знову знаходять один одного, усвідомлюючи, що в певний момент помруть заради життя інших.

Рейтинг IMDb: 7.2

Кращі екранізації книг всіх часів

Книжкова крамниця

Пенелопа Фіцджеральд не має ніякого відношення до однофамільця Френсіса Скотта, але також залишила відбиток у світовій літературі. Нехай і не такий солідний. Її автобіографічний роман «Книжкова крамниця» став другим творінням письменниці, потрапив в шорт-лист Букерівської премії того року і через майже 30 років послужив основою для картини. Екранізацію книги зняла іспанська режисерка Ізабель Койшет.

Фільм, можливо, не вражає красою або змістом рівня біблійних притч Даррена Аронофскі, але залишає приємний післясмак, як добра і душевна картина. Так, в сценарії є і загравання з темою горезвісного державницького Левіафана, але ті, кому сподобалася стрічка, відзначають «романтичне амбре» і життєствердний настрій роботи Койшет.

Рейтинг IMDb: 6.5

Талановитий містер Ріплі

Патриція Хайсміт прославилася своїми психологічними детективами, які гаряче полюбилися режисерам кількох поколінь. І це не наша особиста характеристика, а голі факти – екранізації книг робили 14 (!) разів. У тому числі історія про містера Ріплі (чотири рази). Ми ж хочемо поговорити саме про «Талановитого містера Ріплі».

Метту Деймону вдалося чітко втілити в життя образ «без образу» – у Ріплі не було свого обличчя, тому він взяв чуже. Не в буквальному сенсі, звичайно, але спритність і маскування героя-хамелеона заворожує. І викликає огиду, адже головний герой не чистий перед законом. Якщо в першій екранізації цього роману в 1959-му Ален Делон любив себе більше, ніж своїх персонажів і в нього вийшов самозакоханий покидьок, то Деймон розкрив Тома Ріплі глибше, намагаючись показати, що у того в голові.

Приваблива нікчема у виконанні Деймона, романтична, чиста, світла Гвінет Пелтроу і кайфарік по життю Джуд Лоу втілили в життя стрічку, в якій настрій змінюється частіше, ніж в наші пропозиції в інстаграмі потрапляють відео з котами. По ходу картини ставлення до головного героя також змінюється, змушуючи розуміти неоднозначність життя, де немає чорного і білого, а лицемірство не втомлюється вражати.

Рейтинг IMDb: 7.4

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь