Ресторани, кафе та кав’ярні. У чому різниця
Цього разу ми вирішили вийти за межі їжі та продуктів, і разом із новим сервісом бронювання столиків у ресторанах thestol пояснити, чим відрізняються між собою ресторани та кафе.
Почнемо із ресторанів. Цим словом зазвичай називають заклади громадського харчування, де відвідувачам пропонують широкий асортимент страв і напоїв, серед яких можуть бути як прості, так і складні у приготуванні страви.
За розміром ресторани, як правило, — це досить великі приміщення, які мають кілька залів: наприклад, бенкетну залу, VIP-залу або окремий танцювальний майданчик.
Один з основних принципів роботи будь-якого ресторану — наявність офіціантів, у обов’язки яких входить сервірування столу, приймання замовлення, подавання страв і напоїв згідно з етикету, надання рахунку та отримання оплати. Також офіціанти у ресторані можуть надати необхідну консультацію щодо тієї чи іншої страви або напоїв — тобто вони мають досконало знати меню закладу. Відсоток за обслуговування (тобто за роботу офіціанта) можуть автоматично включати до рахунку.
Інтер’єр у ресторанах, як правило, дуже вишуканий: дизайн у певному стилі, якісні та зручні меблі, наявність живої музики, а також розділення приміщення на зону для курців і відвідувачів, які не курять. Столи у ресторанах, як правило, завжди сервіровані, чекаючи на прихід гостей у будь-який момент. Наявність скатертини та полотняних серветок у ресторанах вважається обов’язковою.
Вперше словом «ресторан» заклад громадського харчування назвали десь у 1765 році. Тоді у Парижі продавець бульйонів на ім’я Буланже відкрив заклад, де над входом розмістив таку вивіску на латині: «Venite ad me omnes, qui stomacho laboratis et ego restaurabo vos». У перекладі ця фраза означає «Прийдіть до мене всі стражденні шлунком, і я допоможу вам відновитися».
Столи у ресторанах, як правило, завжди сервіровані, чекаючи на прихід гостей у будь-який момент.
А от першим рестораном, що працював у звичному для нас вигляді — фіксовані години роботи, відвідувачі сидять за окремими столами та вибирають окремі страви з меню — був Grand Taverne de Londres, заснований у 1780-тих роках Антуаном Бовілем. Цей ресторан став першим закладом, у якому «поєдналися чотири предмети розкоші — красиві зали, розумні офіціанти, вишуканий винний льох і добра їжа».
З кафе трохи інша історія. По-перше, у перекладі з французької, слово café буквально означає каву, тобто заклад під назвою café — це місце, де, у першу чергу, можна випити кави. Крім кави у такому закладі можуть подавати чай, сік, алкогольні напої, а також легкі закуски чи будь-яку іншу їжу, що не потребує складного приготування.
Офіціантів у кафе може взагалі не бути. Якщо ж вони і є, то зазвичай підтримують чистоту і порядок за столиками, змінюють попільнички та прибирають брудний посуд після гостей. Також офіціанти у кафе можуть допомогти із вибором страв, але, на відміну від ресторанів, ця функція не є обов’язковою.
У перекладі з французької, слово café буквально означає каву, тобто заклад під назвою café — це місце, де, у першу чергу, можна випити кави.
Інтер’єр у кафе, як правило, досить скромний, а меблі — не обов’язково красиві та зручні, це можуть бути навіть пластикові столи та стільці. Також у кафе допускається відсутність скатертин, а полотняні серветки можуть бути замінені на паперові. Поки відвідувач не зробив замовлення, його стіл залишатиметься порожнім: усі столові прилади, а часто і спеції, йому принесуть разом із замовленням.
Кав’ярні, як місце зустрічей, з’явилися у країнах Середнього Сходу ще у XVI столітті. Зазвичай у таких закладах чоловіки збиралися поспілкуватися, випити кави (як правило, це була кава по-турецьки) або чаю, покурити кальян. Також у таких місцях грали в шахи або нарди, слухали музику або дивилися якісь міні-перфоманси.
Відвідувачів певної кав’ярні раніше, як правило, об’єднували певні спільні інтереси, здебільшого професійні. Так, відомо, що французькі просвітителі Вольтер, Дідро та Руссо часто збирались у паризькому Café Procope, заснованому 1686 року. І саме тут у них народилась ідея першої французької енциклопедії, що мала назву Encyclopédie, ou dictionnaire raisonné des sciences, des arts et des métiers.
thestol — це новий додаток, який дозволяє бронювати столики у закладах Києву. Крім того, за допомогою цього сервісу можна шукати нові заклади, отримувати персональні знижки від різних кафе та ресторанів, а також користуватися акціями на кшталт «щасливих годин» і отримувати запрошення на різні дегустації і тестування нового меню. Крім того, додаток має багато параметрів, які дозволяють фільтрувати заклади за кухнею та різноманітними побажаннями гостя. Завантажити додаток на свій смартфон можна тут.