Cпецпроєкти

Як fashion-бренди переживають карантин

Стиль
Текст: bit.ua

Після запровадження локдауну в березні 2020-го fashion-індустрія сильно постраждала. Магазини намагалися адаптуватися – переходили на онлайн-торгівлю.

Ми поспілкувалися з трьома українськими брендами – Cultnaked, Kachorovska і HardKyiv – і розповідаємо, як карантин вплинув на їхні продажі, роботу, зарплати співробітників/-ць, а також як бренди організовували доставку і оплату товарів.  

Магазини під час карантину в Україні

У березні 2020-го в Україні ввели жорсткий карантин, через який магазини одягу могли працювати тільки в онлайн-режимі з доставкою.

Вже в червні магазини почали відчинятися та працювати в попередньому режимі. А в листопаді знову зачинилися – на вихідні. Через збільшення кількості хворих влада запровадила карантин вихідного дня: у суботу та неділю працювали тільки продовольчі магазини, а також аптеки, в тому числі ветеринарні. Та карантин скасували вже у грудні – він був недостатньо ефективним.

Черговий локдаун запровадять від 8 до 24 січня. Таке рішення ухвалив Кабмін. Будуть зачинені кінотеатри, фітнес-клуби, спортзали, басейни, театри, непродовольчі магазини та ринки.

Світова та українська статистика

Ще в березні цього року роздрібні продажі в США продемонстрували рекордне падіння – 8,7%. Попередній рекорд було встановлено в листопаді 2008-го – 3,8%. 

H&M у звіті за весну 2020-го повідомив, що виручка мережі магазинів в Україні скоротилася на 76%. За цей період продажі склали $1,18 млн – в 4,6 разів менше, ніж за такий самий період 2019 ($5,5 млн). 

Продажі падали і після завершення локдауна. В  INTERTOP Ukraine за перший тиждень роботи після суворого карантину потік відвідувачів зменшився на 20% в порівнянні з минулорічним.

Як карантин вплинув на роботу 

HardKyiv розповідає, що карантин змінив їхній режим роботи і кількість клієнтів:

«В магазині і так зменшилася кількість відвідувачів, а потім ще й повністю випали вихідні дні. Робимо ставку на онлайн-замовлення – їх вже більше 80% від усіх продажів. У карантин вихідного дня перевели роботу шоуруму до 20:00, аби клієнти могли відвідати після роботи. Раніше працювали до 19:00».  

Мері Фуртас розповідає, що робота майже не змінилася: 

«Я жила в Києві і працювала віддалено. Зараз я у Львові, з командою. Швачки працюють в офісі, який розрахований на всю команду, але швейний цех постійно розширюється, тому вони нас витіснили. Ми працюємо в коворкінгу або з дому, доки не знайдемо більше приміщення». 

А в Kachorovska кажуть, що через карантин почали диверсифікувати бізнес:

«Тепер ми сміливо дивимося вперед, плануємо заздалегідь, при цьому гнучкі та швидко адаптуємося до нових умов. Мінімізували склад та збільшили товарообіг, а також адаптуємося під попит і спільну ситуацію. Наприклад, під час карантину випустили колекцію взуття для дому».  

Як працює доставка fashion-брендів 

Карантин спонукав бренди покращувати умови доставки продукції.

У HardKyiv продукцію доставляють «Новою поштою» — на відділення чи адресно. Від свого кур’єра відмовилися. Також покупець може забрати замовлення прямо з шоуруму. Також можуть надіслати товар за кордон «Укрпоштою» – якщо вартість замовлення від $100. 

У Kachorovska товар привозит кур’єр або оформлюють доставку «Новою Поштою» або «Укрпоштою». Товар відправляють Україною та всім світом. 

А в CULTNAKED розповідають, що товар доставляють за допомогою логістичних компаній: 

«Ми маємо кілька сервісних служб, з ними підписані контракти, тож вони аутсорсять для нас це питання». 

Для онлайн-оплати вони використовують систему Fondy:

«Ми дуже довго шукали правильну платіжну систему, яка б відповідала нашим запитам та без проблем конвертувала платежі з-за кордону й мала достойний сервіс. Їхній сервіс швидко підключається, в інтерфейсі легко розібратися. До того ж за нами у Fondy закріплено менеджера, який допомагає, коли виникають будь-які питання», — розповідає CEO CULTNAKED Мері Фуртас.

Як працівники сприйняли карантин

У HardKyiv кажуть, що після першого карантину скоротили зарплату працівникам на 20%, але й пропорційно скоротили час роботи. А в карантин вихідного дня перебудували графік роботи, але, попри додаткові неробочі дні, зарплату не знижували. 

У компанії додають, що працівники розуміють ситуацію, яка склалася: 

«Усі бачать, що настали важкі часи. Ми намагаємося проговорювати всі складні моменти. У порівнянні з минулим роком каса скоротилася на 50% і це видно навіть без звітів. Звісно, можна працювати як і раніше, але не довго. Тому всі зглядаються на нинішній стан».

У CULTNAKED, навпаки, кажуть, що зарплати підвищили й зараз наймають більше працівників: 

«Хоча ми й робимо одяг здебільшого для вечірок, ця криза для нас — час для зростання. Наші працівники дуже щасливі, що мають можливість працювати в такий час. Тому всі позитивно дивляться в майбутнє. Нам часто доводиться працювати більше і виходити на вихідних задля того, щоб пошити всі замовлення. Ми з нашим маркетинговим відділком працюємо майже без вихідних, щоб забезпечити стабільні продажі та збільшити бізнес».

Локдаун продемонстрував важливість онлайн-торгівлі в сучасному світі. Досвід CULTNAKED, які з самого початку розвивали тільки інтернет-магазин, доводить, що акцент на онлайн може не тільки допомогти вижити під час кризи, а й дасть можливість постійно зростати та розвиватися. Попри удар по офлайну, карантин підштовхнув бренди шукати нові ринки збуту й способі заробітку, розвивати логістичні мережі та можливості онлайн-оплати.

Автор: Олексій Симончук

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: