Чат-бот «КіберПес» і гарячі лінії допомоги: як МОН пропонує розв’язувати питання кібербезпеки
МОН оприлюднило список корисних і важливих ресурсів, які допомагають розв’язувати питання кібербезпеки та регулювати поведінку в інтернеті.
Про це повідомляє пресслужба МОН.
Як це працює?
Ці ресурси спрямовані на вдосконалення навичок цифрової грамотности та поведінки в дітей в інтернеті й будуть корисними батькам, дітям і вчителям.
«Цифрове середовище справді є небезпечнішим, ніж здається. Діти можуть сприймати свою активність у соціальних мережах як гру і не розуміти наслідків своїх дій, що може призводити до катастрофічних випадків», ─ пояснюють у МОН.
Зокрема, на сайті міністерства є розділ «Безпека дітей в інтернеті», де розміщено поради для батьків про те, як дитині користуватися інтернетом. Ці рекомендації написала Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі.
Також запустили чат-бот «КіберПес» у Telegram і Viber, де можна анонімно отримати допомогу в разі кібербулінгу.
Діють телефони «гарячих ліній», де діти можуть отримати психологічну підтримку, якщо вони потрапили в ризиковані для здоров’я ситуації, зокрема такі, які пов’язані із соціальними мережами.
Національна дитяча гаряча лінія:
- 0-800-500-225 (безплатно зі стаціонарних)
- 116111 (безплатно з мобільних)
Безплатна цілодобова гаряча лінія для жертв домашнього насильства – 15-47
Безплатна Національна гаряча лінія із запобігання домашньому насильству – 116-123
На сайті Дія можна знайти освітній серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті», де розповідають, як уберегти дітей від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних інтернет-спілок, сексуального насильства.
Також є онлайн-посібник «COVID-19. Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів». Тут зібрано інформацію про найбільш актуальні проблеми віртуального життя дітей, способи їх розв’язання та захист дітей онлайн під час карантину.
«Нині міністерство спільно з Національною поліцією та громадськими організаціями готують лист до департаментів освіти і науки ОДА щодо необхідності проведення додаткових профілактичних заходів із дітьми та батьками про безпечну поведінку в інтернеті. МОН готує інформацію для батьків і вчителів про найбільш поширені серед підлітків і небезпечні челенджі в мережах, а також формує поради, як про це говорити з дітьми, які правила існують щодо користування інтернетом і соціальними мережами», ─ додають у МОН.
Раніше ми розповідали, чому підлітки вкорочують собі віку і які сигнали мають насторожувати батьків.