Спецпроєкти

Огляд Returnal: головний ексклюзив PlayStation 5, або Як це – потрапити в петлю часу?


Передісторія

Сучасного геймера важко здивувати гучним релізом, і щороку розробникам стає дедалі складніше вразити розбещених любителів відеоігор своїм шедевром. Неймовірна графіка вже стала нормою, а хитромудрий сюжет і пропрацьований світ уже не так розбурхують свідомість і є обов’язковою частиною великих проєктів. Тим часом нові механіки досить швидко приїдаються та не здаються якимись особливими.

Враховуючи надлишок ігор, ми не надто очікуємо на вихід нових і, якщо чесно, не чекаємо від них чогось особливого.

З такої упередженої та трохи скептичної ноти почалося моє знайомство зі світом Returnal. Абсолютно не очікуючи нічого особливо, я запустив гру вперше два тижні тому, й відтоді це моя улюблена гра. Про все – за порядком.

Знайомство з Returnal

Це новий ексклюзив для PlayStation 5, розроблений фінською студією Housemarque, що вийшов на консолі 30 квітня цього року. Одразу зроблю спойлер, що розробникам вдалося поєднати в грі неймовірну кількість абсолютно різних жанрів. Тут і roguelike шутер від третього обличчя з великою кількістю екшену, і психологічний трилер з загадковим сюжетом у стилі фільму «До зірок». Не забули розробники додати яскравої аркадности від bullet hell і атмосферної складности, що характерна для серії Souls.

Настав час згадати, що в Returnal немає збережень: помираючи, ви втрачаєте весь прогрес і тільки пройдені боси можуть якось допомогти в цьому. Такий вінегрет хочеться спробувати якомога швидше, тому залишаємо всі упередження та запускаємо гру.

Перші враження

Перший запуск гри – і відразу подив: немає ні стартових вікон із налаштуваннями графіки, яскравости, немає головного меню з вибором складности. Це все не про Returnal.

Декілька миттєвостей – і ви вже летите у відкритому космосі, з подій на екрані швидко розумієте, що вас звати Селена Вассос і ви – астронавтка-дослідниця корпорації ASTRA планети Земля. Ще мить – і ваш корабель фіксує загадковий сигнал від якоїсь «Білої тіні».

Порушуючи протокол безпеки, дослідниця вирушає на пошуки джерела цього самого сигналу. Пошуки приводять Селену на недосліджену планету Атропос.

Під час посадки стається сильна аварія корабля, дослідниця втрачає керування й бачить образ невідомого астронавта в скафандрі. Ще кілька миттєвостей – і Селена непритомніє, отямлюючись уже біля уламків свого корабля. З цього моменту й починається геймплей.

На цьому етапі вже хочеться зробити декілька висновків. По-перше, відсутність зайвих налаштувань під час старту є чудовим рішенням: до цього дня я жодного разу туди не заходив. По-друге, одразу відчувається, що гра була створена для PS5: від самого початку контролер DualSense підхоплює всі події на екрані й абсолютно по-новому інтерпретує їх у тактильні відчуття.

Геймплей

Розпочинається наша пригода біля уламків корабля. У наявності в нас тільки лазерний пістолет і велике бажання розібратися в тому, що відбувається.

Рівні поділені на відносно невеликі локації, проходження яких відкриває нам доступ до наступних локацій, потаємних кімнат, телепортів та інших цікавинок. У процесі гри ви будете боротися з унікальними представниками фауни Антропоса.

Небезпеки варто чекати як від органічних тварюк і паразитів, так і від незрозумілих вселенських сутностей, втілень злісної погані та навіть патруля роботів.

Перемагаючи ворогів і підбираючи певні елементи, ви будете прокачувати рівень кваліфікації своєї зброї, від чого буде залежати рівень озброєння, що ви будете знаходити далі під час проходження гри.

Здоров’я само собою не відновлюється, тому доведеться бути акуратними й старанно шукати еболіти (місцеві аптечки). До речі, збір еболітів за повного здоров’я збільшує максимальну кількість HP. Також вам будуть траплятися різні біологічні форми життя, які можуть модифікувати ваш скафандр, але водночас є ризик викликати збій або накласти негативний ефект натомість.

Механіка бою дуже продумана та збалансована. Спочатку ви будете проходити гру зі зброєю дальнього бою, але дуже швидко знайдете лазерний меч, що залишиться з вами назавжди та відкриє нові можливості тактичного поєдинку.

Кожне озброєння має альтернативний вид вогню, і тут знову DualSense тішить своїми можливостями. Річ у тому, що звичайний приціл і альтернативний вогонь встановлено на одному тригері, та перемикання між ними регулюється силою натискання. Ця фішка мені дуже сподобалася й наочно продемонструвала, що таке зручне та продумане управління. Як би це дивно не звучало, але після першої смерті починається все найцікавіше.

Сюжет

Після першої смерти нам відкривається найбільш важлива та ключова особливість гри: ми дізнаємося, що Селена є умовно безсмертною, принаймні на цій планеті. Цікавим є те, що ця концепція дуже грамотно вписується в сюжет і є основним елементом розповіді.

Особливість задуму полягає в тому, що планета Атропос існує не як самостійна сутність, а швидше як живий біом, що з якихось причин відгукується на присутність єдиного розумного гостя – Селени.

Після кожної смерти світ не тільки перебудовується фізично, але ще й жаским способом показує нові шматочки свідомости та спогадів Селени, загадковим чином інтегруючи їх у свою історію. Якоїсь миті ви натрапите на точну копію свого старого будинку на Землі, усередині якого камера перемикається на вид від першого обличчя та починається справжній горор. Саме в ці миті гра показує важливі наративні обриси: якщо трохи подумати, їх можна пов’язати між собою та краще зрозуміти, що відбувається.

Через те, що Атропос підлаштовується під свідомість Селени та знає її краще, ніж вона себе, сюжет до останнього зберігає інтригу, адже дуже складно розібратися, що є реальним, а що – ні.

Графіка та звук

Надзвичайні візуальні ефекти та пропрацьовані яскраві частинки, як на мене, повинні стати візитівкою Returnal. Глобальна система освітлення унікальним чином адаптує до випадкового положення об’єктів у світі, а неонові заряди створюють те саме відчуття, що не раз переносило мене в епоху аркадних ігор.

Потужність PS5 давала змогу вивести графіку на абсолютно новий рівень. Нам доступна технологія імітації рідин, реалістична система керування погодними ефектами й частинками навколишнього середовища, а також інноваційна система анімації ворогів і довкілля.

Трасування променів творить магію наяву, і ми можемо насолодитися чудовим освітленням, що було створено спеціально для непостійного світу Атропоса й що адаптується до нього в реальному часі.

Аудіосупровід не відстає від візуального: нова технологія враховує оточення й розташування джерел звуку, створюючи водночас неймовірний ефект занурення. Усе це приємно доповнюється тактильними відчуттями від DualSense: мало того, що ти чуєш повністю об’ємний звук дощу, так ще й відчуваєш падіння кожної краплі у своїх руках.

Висновки

У Returnal є магічна властивість захоплювати увагу та дивувати протягом усього проходження гри. Заради справедливости каюся, що за великого бажання пройти гру до кінця на момент закінчення огляду в мене не вийшло. Не можна нехтувати тим, що Returnal – дуже складна гра, але в цьому і є її шарм. Мені подобається раз у раз випробовувати свої сили та удачу в нових спробах пройти всі глави до самого кінця, адже щоразу мене чекає нова історія пригод, і, можливо, саме цього разу в мене все вийде!

Однозначно, Returnal – це якісна та цікава гра, що вміщує в собі найкраще з раніше перелічених жанрів. Гадаю, що не кожен зможе знову й знову пробиратися крізь ворожий світ Антропоса, борючись із великою кількістю сутностей і щоразу перебуваючи на волосинку від смерти, радіти, що останні три години проходження були не марними.

Як для любителів жанру, це точно подарунок долі, без сумнівів, це найкращий проєкт у своєму унікальному сетингу, що зможе захопити вас на безліч вечорів. Досить важливо, що після закінчення сюжету є чим зайнятися: у грі передбачено щоденні завдання та челенджі.

Незважаючи на суперечливу складність, я порекомендував би цю гру як новачкам, так і олдам, із твердою оцінкою 9/10. Варто пам’ятати, що будь-яка думка є суб’єктивною і кожен сам ухвалює фінальне рішення.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь