«Книжковий TikTok» рятує продажі паперових видань: розповідаємо, як платформа популяризує читання
Видавці заявляють, що «Книжковий TikTok» значно збільшує продажі паперових видань.
Про це пише Insider.
Як платформа популяризує читання?
Уже понад рік у TikTok популярним є хештег BookTok. Він переріс в окрему нішу цієї соціальної мережі й усе більше набирає популярності.
За хештегом BookTok користувачі діляться улюбленими книжками та виданнями, які перечитуватимуть ще не раз, складають власні добірки літератури, рекомендують авторів. Звісно, найпопулярнішими є відео англомовних користувачів.
У BookTok люди заходять із різних причин:
- поділитися улюбленою літературою, яку прочитали вже давно, щоб більше людей дізналося про ці книжки;
- відкрити книжки молодих авторів, які ще мало де представлені;
- поповнити список літератури, яку варто прочитати.
Цей тренд також має цікаву моду серед користувачів: робити закладки в книжках і ділитися найважливішими моментами.
Читачі виділяють важливі деталі про персонажів, глибокі моменти в історії, цінні інсайди для себе. Окрім закладок, вони також роблять помітки в книжці й зазначають, що неодноразово до них повертаються.
Що кажуть видавці?
Книги у BookTok стали своєрідною естетикою. Водночас цей тренд можна назвати ренесансом читання серед покоління Z.
Хештег BookTok набрав уже мільйони переглядів. Ті книжки, які масово обговорюють у TikTok, стають бестселерами, що стимулює продажі паперових видань.
У видавничій індустрії тіктокерів називають «рятівниками літератури». Магазини роблять тематичні добірки книжок, які зараз популярні в BookTok.
Американська компанія з продажу книг Barnes & Noble встановила у своїх книгарнях у всій країні #BookTok стенди найпопулярніших книжок. Зокрема зараз найпопулярнішими книжками є:
- «Вони обидва помирають наприкінці», Адам Сільвер;
- «Це закінчується з нами», Колін Гувер;
- «Пісня про Ахілла», Медлін Міллер;
- «Цвинтарні хлопчики», Ейден Томас.
та інші.
Наприклад, книжку «Пісня про Ахілла» Медлін Міллер продали тиражем у 100 тисяч примірників. Компанія Barnes & Noble опублікувала комедійне відео про поповнення «Пісня про Ахілла» на своїх полицях «у тисячний раз» через попит на #BookTok.
@bnvictorville We love #songofachilles ? #booktok #MyTeacherWins #book #booksellersoftiktok #barnesandnoble ♬ Too damn bad – Khleo Thomas