Продай обличчя й голос: навіщо компанії купують людську зовнішність?
У 2021 році люди мають змогу продати корпораціям власні голос і зовнішність. Потім компанії використовують дані для створення діпфейків – накладання зображення та звуку на інші зображення чи відеоролики.
bit.ua пояснює, як можна монетизувати людську зовнішність, і чому діпфейки захоплюють кіно й рекламу.
Продай свій голос
Стартап Veritone запустив платформу з ліцензування голосу знаменитостей.
Відома людина може дозволити стартапу використовувати свій голос. Штучний інтелект аналізує запис голосу й може створювати на його основі будь-які записи, які використовуватимуть переважно в рекламі.
Чисто технічно голосові діпфейки все ще досить легко відрізнити від справжнього голосу, тому їх доводиться коригувати вручну.
Є інший сценарій використання технології. Американська компанія Descript допомагає редагувати аудіо, які записали люди. Штучний інтелект так само копіює людський голос, щоб трішки підкоригувати запис, замінити конкретне слово чи словосполучення.
Цими послугами активно користуються журналісти, які записують подкасти.
Продай своє обличчя
Ізраїльський стартап Hour One купує зовнішність людей, створює на цій основі діпфейки та перепродає рекламним компаніям.
Діпфейки активно використовують у кіно. У «Зоряних війнах» вже з’явилися діпфейкові Лея Органа та Гранд Мофф Таркін. Цих персонажів мали грати реальні актори, які померли до знімань.
Також діпфейковий Люк Скайуокер знімався в серіалі «Мандалорець».
У сучасному кіно комп’ютерної графіки все більше й більше. Технології кіно стрімко розвиваються, і навіть є ризик, що більшість акторів/-ок незабаром залишиться без роботи.
Сток діпфейків
Насправді найлогічнішим розвитком діпфейків стануть діпфейкові стоки – за аналогією з фотостоками й відеостоками.
Стоки використовують переважно в рекламі та журналістиці. На фото й відео – справжні люди, які отримали гроші за знімання й не знали, як їхнє обличчя використають.
Із цього боку діпфейкові стоки мало чим відрізнятимуться: людина знімається та продає світлини й відео. Вона не керує тим, який бренд використає зовнішність.
Творцям контенту діпфейки значно полегшать життя. Можна не просто вибрати готове фото чи відео, а створити на його основі власний контент з допомогою конструктора.