Спецпроєкти

Розкрутка Instagram та пошук інвесторів для YouTube: подружжя із Запоріжжя розповідає, як заробляти на мікроблозі


Інфлюенсерам більше не потрібні сотні тисяч підписників, щоб почати заробляти. Багато брендів переважно обирають для реклами мікроблогерів, а саме такі сторінки мають найактивнішу аудиторію. Про те, що ховається за лаштунками блогерства, ми поцікавилися в Катерини Маркової і Тараса Білки, пари із Запоріжжя, які мають власний медіабізнес на платформах YouTube та Instagram.

@markova_ua – в інстаграмі називає себе «мамою дракона», має 19,7 тисячі підписників, розказує про материнство, лайфстайл та серіали. До блогу працювала продюсеркою на Громадському ТБ Запоріжжя.

Знімаючи рутину, зрушити з місця не вдасться!

Мій блог існує з початку карантину, коли я вирішила припинити тимчасову діяльність на ютубі та перейти до інсти. Через моє журналістське минуле я вже мала 3,5 тисячі підписників, тож і починати з нуля не довелося. Усі набуті навички відеозйомки, монтажу, написань текстів знадобились у продукуванні якісного контенту. Але одне я зрозуміла, успішний блог – це крута ідея, взята за основу.

Треба усвідомити, що інстаграм не є платформою тільки для постингу фото. Зараз це вже цілісний віртуальний показ життя з певним посилом.

Звісно, ви можете знімати рутину, але очікуйте, що залишитеся з тим колом друзів та знайомих, які були ще зі старту. Тому в наш час для розвитку блогу просто лайфстайл не підійде. Потрібна конкретна тема, наприклад кулінарія, спорт чи серіали, останню з яких, до речі, я вибрала собі.

Реальний заробіток мікроблогів

Маючи 20 тис. підписників та непогані охоплення в сторіз, я отримую від 5 до 7 тисяч гривень на місяць. Усі кошти вкладаю у просування. Це можуть називати роботою в мінус, але я так роблю з метою розширення блогу. Думаю, що багато хто просто заробляє на різноманітні ніштяки, а тому не витрачає кошти на додаткові інструменти розкрутки. От я користувалася таргетом, але через самостійне налаштування, на жаль, не мала результатів. Дієвішою для мене видалася реклама у блогерів, а від giveaway краще відмовитися – це загубить блог: нестабільний потік людей.

Хоча набрати підписників органічно, без інвестування матеріальних ресурсів, цілком можливо. На думку спадає Катя Бльостка, багатодітна мама та блогерка, що розкрутила акаунт завдяки потужним текстам, а згодом написала власну книжку відповідно до тематики блогу: «Матера вам не наймичка, або Чому діти це – прекрасно…».

Знаю, що можна просувати свій блог через офлайн-заходи: частіше з’являтися на різноманітних івентах, де все транслюється. Так і до мене свого часу прийшло багато людей. Їм дійсно було цікаво: «О, а що це дівчина так багато трендить. Вона що блогерка?», а потім одразу переходили до профілю. Маю на увазі, блогерство – це не про «запостити фоточку із закладу», таким нікого не здивувати, насамперед це про професіоналізм у роботі.

Мрію про момент, коли буде достатня кількість підписників, щоб мені вистачало заробітку з реклами. Вважаю, що за 30 тисяч можна вже почуватися впевнено. Хоча, звичайно, краще орієнтуватися на охоплення. Зазвичай мікроблогери від 5 тисяч переглядів ставлять ціну на рекламу – 1200 грн. А далі все залежить від жадібності: реклама щодня або через день.

Монетизація контенту

Прайс на послуги реклами залежить від кількості підписників та переглядів у сторіз, це перше що питають рекламодавці, бо ви могли певним чином накрутити ботів. Тому всі дивляться на охоплення. Як такого поняття «середня ціна» немає, бо насправді кожний встановлює собі ціну сам, але для того, щоб розуміти, чи ти демпінгуєш чи недооцінюєш себе, треба постійно дізнаватися в колег актуальні прайси.

Немає чіткої стратегії співпраці з рекламодавцями, є тільки одне правило: не рекламувати те, чим сама не користувалася б. Тому відмов набагато більше, ніж співпраць. За потреби я шукаю рекламодавців, коли бажаю купити щось для сина чи собі. Комунікація відбувається так: розповідаю про блог, показую статистику, пропоную співпрацю у вигляді бартеру, тобто «ви мені продукт, а я вам рекламу».

Звісно бувають випадки, коли мені відмовляють, але загалом статистика показує позитивний фідбек, бо магазини погоджуються, адже теж перебувають у пошуках взаємовигідної пропозиції. Нещодавно по бартеру мені пощастило одержати новий візок та стілець для годування дитини, а це в сумі 8 тисяч гривень, які я назад у розкрутку блогу вкласти не зможу.

Як шукати рекламодавців? Їм у пріоритеті знайти блогера для реклами бренду. Для цього є телеграм-чати з відгуками на блогерів, також не забуваємо про сарафанне радіо, і SMM, що працює відразу на декілька магазинів, а при нагоді заносить вас у свою базу та час від часу кидає різні пропозиції від клієнтів.

«Я мав досвід на телебаченні в Запоріжжі, а тому бачив силу ютубу ще із зародження»

@bilchenia – має ютуб-канал, 12,6 тисячі підписників, випускає круті шоу та подкаст «Шопотом» разом із дружиною Катериною Марковою.

Мій ютуб-канал існує з 2008 року. Спочатку я викладав туди виступи власного гурту «Крапка». Потім надовго закинув цю ідею, і з гуртом не склалося. У розпал Майдану відновив діяльність, поширюючи репортажі з місця подій.

Першим серйозним проєктом стала серія інтерв’ю з бізнесменами з назвою BilkaTalk/Interview. Я хотів зробити антологію розвитку запорізького бізнесу від перших осіб, але не бачив сенсу запускати його на сайті нашого ЗМІ: почали б звинувачувати в однобокості та заангажованості.

Підійшовши до справи свідомо, я почав шукати рекламодавців. Коли пропонував їм розмістити рекламу, яка тоді коштувала 300 грн, а, словом, це не ті гроші, які можуть окупити контент, мені відмовляли.

– От є такий проєкт на ютубі, де я планую розмістити вашу рекламу.

– Тарас, ти що, який ютуб! Ми живемо в Запоріжжі, тому нам до ваших інтернетів як до Марсу.     

2016 рік

Одразу закинув ідею, навіть не мав бажання витрачати даремно власні сили, час, гроші. Минуло пів року, з’явилися хайпові проєкти, як-от Зе Інтерв’юєр, Дудь. Я знову звернувся до тих рекламодавців і вже вдруге почув: «Ти шо, це вже схоже на плагіат, громаді не cподобається». Мені знадобилося півтора року, щоб зламати місцевий ринок. Проєкт вийшов непоганим, але фінансово не вигідним, тож на певному етапі я вирішив його завершити.

Форма така ж важлива, як і зміст

90% відео я переглядаю на плазмі з розширенням 4к, очікуючи якості, а бачу щось звичайне, відзняте на фронтальну камеру телефона: це не те, заради чого я готовий витрачати час і дивитися в екран монітора. Тому для мене ютуб – це про якісний формат, якому я намагаюся відповідати, звісно не без додаткового втручання. Самостійно знімати шоу занадто складно, а от з командою процес полегшується.

Підготовка до першого сезону Craft RoadShow тривала пів року від початку створення. Я загорівся ідеєю Міші Проніна. Він запропонував мені поїхати на екскурсію крафтовими пивоварнями України. Як продюсер, я розширив проєкт, прописавши нову концепцію: експедиція країною в пошуках найцікавіших крафтових виробників, глемпінгів, екофермерів.

На перший сезон бюджет сягав 20000 доларів, і я розумів, жоден із рекламодавців не заплатить таких грошей, тому довелося піти іншим шляхом: шукати «великих спонсорів» і пропонувати їм одразу участь у всьому сезоні. Тоді вони погодилися співпрацювати зі мною. Впевнений, що успіху посприяла і серйозна аналітика каналу, яка врешті влучила в їхні потреби. З деякими я зміг продовжити контракт на 2 сезон шоу Ukrainian Custom, що є частиною Craft RoadShow, спрямованого на українських виробників handmade-речей.

Механізми роботи з Ютубом

Позаминулого тижня в нас із дружиною виникла суперечка, у якій я програв, а в ролі покарання мав створювати якісний контент упродовж семи днів. Так мої «Брудні щоденники» перекочували в інстаграм.

Надалі буду публікувати формат блогів саме там через шалений відгук від глядачів. Ба більше, ютуб уже не сприймає такий контент, а знімати та монтувати – моя персональна розрядка. До того я провів опитування серед підписників, де вони відповіли, що на моєму каналі є прихильниками Craft RoadShow. З партнерами прийняли рішення не псувати репутацію та рейтинг каналу, закривши проєкт блогів.

  • Розкрутка блогу на Ютубі не має чіткої моделі. Єдиним потужним варіантом залишається колаборації з іншими блогами. Для мене це теж специфічний формат взаємодії, бо й контент заточений під одну аудиторію, що цікавиться крафтовою тематикою.
  • Відомий факт, що платформа платить кошти за контент. Партнерську програму я навіть не розглядаю як повноцінну монетизацію. В Україні це абсолютно не дієва модель, лише актуальна для блогерів-мільйонників.
  • Основним заробітком є реклама. У мікроблогів вона зазвичай довготриваліша. До мене рекламодавці звертаються постійно, але я відмовляю. Треба зрозуміти, що існує хвостовий ефект і дехто з локальних магазинів хоче взяти участь зі своєю рекламою в шоу тільки тому, що там представлені такі бренди, як Mazda, WOG, PrivatBank. Поряд із ними я не можу поставити кіоск із напівфабрикатами зі Жмеринки, та й вони не заплатять за прайсом.

 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь