Спецпроєкти

Як бути корисним під час війни. 6 порад від засновниці благодійного фонду


Як допомогти країні під час війни? Що можна зробити, якщо немає можливості жертвувати кошти на армію або допомогу цивільним? І чи можливо взагалі займатися благодійністю, якщо не маєш благодійного фонду? Спойлер: так. 

Засновниця благодійного фонду “Воля і людяність”/Freedom and Humanity Foundation Анна Білик на власному прикладі розповідає, як професійні навички можуть вдало допомогти країні, а також дає кілька порад тим, хто хоче допомогти, але не наважився відкрити власну благодійну організацію.

Анна Білик — спеціалістка з консалтингу у сфері логістики та управління. До війни керувала практикою в компанії OD&D. Organizational Architects, що допомагає підприємцям вдосконалювати бізнес-процеси, будувати правильну структуру організації та налагоджувати системну роботу всіх ключових підрозділів компанії. Клієнтами Анни були топові українські та міжнародні компанії — наприклад, напередодні війни працювала з Rozetka у проекті побудови логістичної мережі.

З початком війни всі робочі проєкти стали на паузу. Анна тим часом почала думати, яку користь вона може принести суспільству та чим може допомогти країні. Відтак за її допомоги вдалося евакуювати виробництво штучних квітів з Одеси до Чернівців, а з Харкова до Ужгорода — типографію та виробництво сувенірів. А з Донбасу під обстрілами вивозили обладнання для машинобудівного підприємства. Крім того, команда фонду “Воля і людяність/Freedom and Humanity foundation” допомагає захисникам, купуючи для них транспорт, спорядження і медикаменти.

Порада № 1. Оберіть фокус

Ваші ресурси не безмежні. Тож виберіть точки докладання зусиль, і працюйте в цьому напрямку. Не беріться за сто проєктів одночасно. Краще один завершений проект, ніж сто незавершених. 

«Від початку війни я допомагаю з організацією перевезень гуманітарних вантажів і зараз багато людей звертаються до мене з проханням знайти транспорт. Однак ми з командою вирішили, що ми займаємося перевезеннями від 5 тонн. Це допомогло нам обрати фокус і будувати робочі процеси з перевізниками. Завдяки цьому нам вдалося побудували чіткий ланцюг комунікацій і доставити більше 500 тонн гуманітарки», — каже Анна.

Порада №2. Не бійтеся казати «ні»

Волонтери — люди з підвищеною емпатією, вони завжди прагнуть врятувати весь світ і відтак частіше схильні до вигорання. Тому дуже важливо вміти казати «ні» — це стосується як надмірної роботи, так і різних прохань, що не лежать в зоні обраного вами фокусу. Якщо ви можете порекомендувати звернутись до того, хто може допомогти — прекрасно, якщо ні — не погоджуйтеся допомагати, якщо не маєте на це ресурсу, та не звинувачуйте себе в цьому. 

«Як приклад можу навести історію, коли до мене звернулися з прохання перевезти труну. Я відмовилася, оскільки займалася виключно перевезенням гуманітарного вантажу, а це зовсім інша сфера діяльності та інша документація. Було дуже важко відмовляти, але я зрозуміла, що замість того, щоб розбиратися в цій темі з нуля, я можу витратити цей час на фахову допомогу там, де я вже знаю, що робити. Й відтак принести більше користі», — розповідає Анна.

Порада №3. Перевіряйте інформацію

Коли ділитеся якоюсь інформацією — наприклад, робите репост із закликом допомоги в соцмережах — завжди перевіряйте актуальність і достовірність цього повідомлення, перед тим, як передати його далі.

«На жаль, трапляється багато випадків, коли волонтери дають один одному неіснуючі номери телефонів, або дублюють один одного, виконуючи давно закриті потреби», — зазначає Анна.

Порада №4. Рахуйте витрати та вигоди

Як і в бізнесі, завжди рахуйте витрати та вигоди. Гроші та ресурси мають властивість закінчуватись, тому необхідно дуже доконало прораховувати всі моменти. Не забувайте рахувати, скільки ви витрачаєте та скільки допомоги ви у підсумку можете закупити/доставити/отримати, коли робите той чи інший рух.

Порада №5. Оптимізуйте процеси

Застосовуйте свої кращі навички та знання, оптимізуйте та автоматизуйте процеси всюди, де тільки можна. Так можна збільшувати кількість людей, які отримують від вас допомогу. Всі бізнесові знання та навички можна (і треба!) успішно застосовувати під час волонтерської діяльності.

«Наприклад, ми організували кол-центр для переселенців в Одеській області. Все було добре, але вже за деякий час ми зрозуміли, що просто не можемо впоратися з напливом дзвінків. І в однієї дівчини-айтішниці виникла ідея зробити QR-код для реєстрації заявок на допомогу, а згодом і чат-бот. Це суттєво пришвидшило надання допомоги та кількість оброблених звернень», — розповідає Анна. 

Порада №6. Об’єднуйтеся з іншим

Об’єднуйте зусилля з іншими волонтерами всюди, де це можливо. Це дозволяє зекономити гроші та час на доставку, закупівлі тощо. І своєю чергою оптимізує процеси.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь