Спецпроєкти

Працюють на перемогу: інноваційні сервіси, які стали знаковими під час повномасштабної війни


В Україні сервіси кращі – це можна почути від багатьох співвітчизників, що вимушено переїхали за кордон через повномасштабну війну. Наша країна останніми роками зробила величезний крок уперед у багатьох галузях. Сьогодні редакція bit.ua розповідає про інновації в галузі фінтеху, які стали критично важливими за умов повномасштабного вторгнення.

Платежі між картками, оплата за товари, послуги чи навіть проїзд у громадському транспорті за QR-кодом – звичний для багатьох сервіс. Використання кас як інструменту поповнення або зняття готівки – ця послуга найбільш затребувана серед клієнтів аптек, супермаркетів та мереж АЗК. Оплата на автозаправці безпосередньо біля колонки – тут беззаперечним лідером є сервіс WOG PAY від однойменної мережі. Це лише незначний перелік сервісів, до яких звикли українські споживачі.

Необанкінг

Колись інноваційною була можливість простого переказу коштів з картки на картку. Спочатку сервісом користувалися люди, які хотіли переказати гроші рідним. Дуже швидко його взяли на озброєння дрібні підприємці, інтернет-торгівці і навіть вчителі-репетитори.

Війна ж розкрила інші перевагу. Сервіс став ключовим інструментом збору  донатів – як на мегапроєкти найбільш знаними волонтерами чи волонтерськими організаціями, так і десятками тисяч дрібних волонтерів, які збирають на амуніцію, тепловізори чи пекельні тачки для ЗСУ.

Першість в зручності та кількості транзакцій утримують Приват та Монобанк, що не дивно, адже це два дерева, що пішли від одного кореня. Їхня віртуальна конкуренція лише покращує зручність і надійність платіжних інструментів.

Сучасний український банкінг пішов значно далі: веб- і мобільні сервіси, можливість створити окремий рахунок для накопичення коштів, швидкий переказ грошей за кордон, просте долучення до благодійності.

Одне з головних досягнень наших банків – майже безперервна робота під час повномасштабної війни. Були форс-мажори на кшталт збоїв роботи через DDoS-атаки російських хакерів, але вони доволі швидко вирішувалися. Значно зросла кількість онлайн-платежів, тому мобільні застосунки як ніколи у пригоді.

Каса замість банкомата

Початок повномасштабного наступу не зміг заблокувати українську банківську систему, але суттєво ускладнив життя. Однією з найскладніших операцій в перші дні війни стала інкасація та перевезення готівки, зокрема й для забезпечення банкомантів, адже українці в паніці почали знімати готівку.

У мережевих ритейлерів ситуація була кардинально протилежна: люди вишиковувалися в довжелезні черги за продуктами харчування, ліками від хронічних хвороб та пальним, а відсутність системної інкасації створювала ризики для підприємців.

Уже в перший тиждень війни найбільші мережі супермаркетів, аптек та АЗК запропонували клієнтам можливість знімати готівку на касі, обмежившись сумою, що перевищувала тодішні ліміти в банкоматах. Більшість ритейлерів – Сільпо, АТБ, Фора, аптека «Подорожник»  та інші – дозволяли зняти на касі до 6 тис. грн. Надійність платежів та відсутність проблем з готівкою остаточно заспокоїли споживачів вже до кінця другого-третього тижня війни.

«Через 5 днів з початку повномасштабного вторгнення, 1 березня, на касах WOG клієнти могли зняти до 6 тис. грн. Дуже багато вдячних відгуків ми отримали від людей, а для себе вирішили питання інкасації на час, поки банки повністю відлагодили процеси, які тимчасово були перервані вторгненням», – розповів директор з маркетингу мережі АЗК WOG Геннадій Карлінський.

Застосунок замість каси

Сервіс безконтактної оплати через смартфон за заправку авто біля колонки АЗК з’явився як цікава інновація ще 2017-го. Сервіс отримав широку популярність серед авдиторії тих, хто заточений на різні сучасні інновації та сервіси. Він подібний до функції переказу коштів із картки на карту, але через фірмові застосунки мереж АЗК.

Першим і досі одним із найбільш популярних сервісів є WOG PAY від однойменної мережі. Зручність його та подібних сервісів у фірмових застосунках розгледіли водії, які таким чином могли заправляти дистанційно інші автівки, а також підприємці, котрі заправляли службові авто. Ну і, звісно, це інструмент, що здатен перемогти будь-які черги на заправках.

Друге дихання сервіс отримав під час пандемії COVID-19, адже WOG PAY став чи не єдиною гарантією безпечної заправки, оскільки не вимагав знаходитись в приміщенні з іншими людьми чи навіть мінімальної комунікації з будь-ким. Оплатити пальне прямо біля колонки, навіть не виходячи з авто – все на свіжому повітрі та без жодних контактів.

Нове застосування WOG PAY отримав фактично з перших годин повномасштабного вторгнення. Спочатку функціонал швидко освоїли служби критичної інфраструктури Києва, Харкова та інших міст, де під час повітряних тривог чи цілодобових комендантських годин завдяки сервісу безвідмовно заправляли авто ДСНС, швидкої допомоги, комунальних служб тощо, аби ті могли забезпечувати виконання задач, що перед ними постали.

Окрема тема – заправка авто під час повітряних тривог. АЗК – це місце підвищеної небезпеки. Тож коли лунають сирени, відповідальні гравці ринку закривають свої автозаправки, оскільки дбають про безпеку персоналу та клієнтів. Іноді доводиться чекати по кілька годин, щоб заправитися. Втім, якщо є критична потреба, можна скористатись сервісом безконтактної оплати біля колонки. Проте цей лайфхак дійсно для дуже непередбачуваних ситуацій – загалом ми радимо не ігнорувати сигнали тривоги.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь