Спецпроєкти

Хайп навколо пельменів, або Десь ми таке вже бачили


Минулого тижня український медіапростір гудів від зухвалості київського закладу «П.Пельмені», який запустив у своєму Instagram рекламу із сексуальним підтекстом. «Тільки не на обличчя!», «Б’є значить любить» та інші гасла супроводжували знімки, на яких хлопець із дівчиною позували у відвертих сексуальних позах.

Рекламна кампанія викликала шквал критики та обурення серед медійників і простих громадян. Ідею реклами назвали сексистською та брудною. Хтось із киян публічно заприсягнувся більше ніколи не їсти пельмені у «П.Пельмені» та обходити його десятою дорогою.

Власники пельменної трохи згодом заявили, що скандальна реклама була насправді масштабним соціальним проєктом, який мав привернути увагу до проблем домашнього насильства та наркоманії. На відео, опублікованому в акаунті, дівчина зі сметаною на обличчі каже, що «це соціальні проблеми і про них потрібно говорити».

Тим часом під кожною з цих соціальних реклам зник попередній текст і з’явилася статистика головних соціальних проблем України. «У нас є історія, яка включає в себе три проблеми, що трансльовано в попередніх публікаціях: сексизм, наркозалежність та домашнє насилля. А ще є сотні інших, про які мовчать: расизм, булінг, кіднепінг – це те, про що треба голосно говорити», — кажуть власники «П.Пельмени».

Багато хто почав порівнювати рекламну кампанію пельменів із Instagram київської перепічки, що вибухнула — в буквальному сенсі цього слова — рівно два роки тому.

Нагадаємо, восени 2017 року невідомі створили в Istagram акаунт київської перепічки. Хайп навколо акаунту тоді здійнявся також величезний, власники «Перепічки» казали, що не мають жодного стосунку до сторінок у соцмережах. Здійнявши нормальний галас, власники акаунту @perepichka_1981 виставили акаунт на аукціон. Стартова ціна була $ 5200, торги проходили в Instagram. Дя того щоб зробити ставку, необхідно було написати Перепічці у приватні повідомлення.

За словами творців акаунту, вони отримали 42 заявки на покупку акаунту, в середньому за сторінку пропонували від трьох до шести тисяч доларів. У фінальну гонку вийшло троє. Продюсер одного з українських телеканалів пропонував за доступ до акануту 9 тис. дол. — акаунт він хотів купити під новий розважальний проєкт про зашквари. Його трохи випередив IT-стартап з Білорусі, який запропонував за доступ до акаунту $ 9600. Переможцями стали айтішники-майнери з Дніпра, які запропонували за акаунт 1 біткоїн. Сума угоди склала 1 BTC + 990 XPR, що на момент покупки дорівнювало $ 13 118.

Хто саме вів акаунт «Київської перепічки» невідомо. Подейкували, що до створення «нової історії київської перепічки» безпосередньо причетний засновник «Свободная. Образовательная платформа» Дмитро Раімов: одна з моделей, яка брала участь у зйомках для перепічки, звинуватила Раімова та фотографиню Олену Попову в тому, що вони використовували у рекламі її голову та оголене тіло іншої людини.

У відповідь на сторінці «Київської перепічки» у Facebook вийшла заява про те, що ані Дмитро Раімов, ані Олена Попова не мають до цього жодного стосунку. Те ж саме заявив і Дмитро Раімов, який написав, що «він лише куратор школи, яка привозила спеціалістів, які свого часу просували у соцмережах заклад “Пишечна” із Санкт-Петербурга».

До речі, про «Пишечну». На початку червня 2017 року в Instagram з’явився аккаунт pyshechnaya1958 з фотографіями, присвяченими закладу, що працює у Санкт-Петербурзі на Великій Конюшенній вулиці з 1958 року. Концептуальні фотографії, у яких пишки (тобто пончики) використовують, наприклад, як наручники, а цукрову пудру — наче кокаїнову доріжку, супроводжувалися провокаційними підписами на кшталт «Давай припудримо носик у “Пишечній”» або «Цей маленький розкутий хлопчина злизує пудру з пишок неслухняних дівчаток».

За місяць існування акаунт набрав понад 50 тисяч підписників і потрапив на сторінки усіх провідних електронних російських ЗМІ. У самій «Пишечній» заявляли, що не мають до цього жодного стосунку. Та й загалом закладу не потрібна реклама в Інтернеті, мовляв, у них і без цього вистачає відвідувачів. Трохи пізніше стало відомо, що проєкт профілю «Пишечної» в Instagram вели спеціалісти рекламної агенції Setters.

Хто відповідав за рекламу київських пельменів, поки ще невідомо.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь