За вісім років роботодавці почали використовувати українську мову в чотири рази частіше – дослідження
За даними сервісу з пошуку роботи Work.ua, за останні вісім років частка української мови у вакансіях роботодавців зросла в чотири рази, російської – зменшилась утричі.
У 2015 році вакансії українською мовою складали 16% від загальної кількості вакансій, розміщених на Work.ua, російською – 80%. Переломний момент почався з 2018 року, коли українська набрала динаміки та вже у першому півріччі 2022 року досягла відмітки 58%, російська зменшилась до 38%.
Аналіз даних станом на 30 червня 2022 року показує більш суттєві зміни: українська – 68%, російська – 26%. Примітно, що англійська мова зросла за 8 років у півтора раза – з 3,5% до 5%.
Українська мова на ринку праці – тренд, який активно набирає обертів
Якщо подивитись на мовне питання в містах України, побачимо що найбільш українізованим містом був і залишається Львів: у 2015 році – 70% вакансій рідною мовою, у 2022 році – 86%, у червні – 92%.
Найбільшу динаміку українізації у 15 разів показав Харків: у 2015 році – 3%, у червні 2022 року – 45%.
Станом на зараз найбільше вакансій українською мовою – 76% розміщено в категорії «Адміністрація, керівництво середньої ланки», російською – 30% у категорії «Продаж, закупівля», іноземними мовами – 25% англійською мовою та 2% іншими мовами в категорії «IT, комп’ютери, інтернет».
Дещо відрізняється від роботодавців розподілення частки мов у шукачів, які розміщують резюме такими мовами:
- 28,9% українською мовою;
- 66,9% російською мовою;
- 3,9% англійською мовою;
- 0,3% іншими мовами.
Нещодавно Work.ua провів опитування серед шукачів щодо їхнього ставлення до мови вакансій.Ось результати:
1) Чи впливає на ваше рішення відгукнутися на вакансію те, якою мовою вона написана?
- 61% – на моє рішення мова вакансії не впливає.
- 36% – так, швидше відгукнуся на вакансію, написану українською.
- 3% – так, швидше відгукнуся на вакансію, написану російською.
В опитуванні взяли участь 5 193 особи.
2) Чи хотіли б ви, щоб вакансії на Work.ua подавалися українською мовою?
- 64% – так.
- 25% – мені байдуже.
- 11% – ні.
В опитуванні взяли участь 4 800 осіб.
На рішення шукачів щодо відгуку на вакансію українською мовою суттєво вплине набуття чинності частини другої та шостої статті 27 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». З 16 липня 2022 року вступають в дію окремі норми, які стосуються використання мови в інтернеті. До того ж Уповноважений із захисту державної мови зможе накладати стягнення на фізичних осіб за порушення Закону.
Роботодавцям варто дотримуватись Закону про мову і розуміти запит шукачів у розміщенні вакансій українською мовою, що тільки зростає. Компанії, які переходять на українську мову, посилюють свій бренд роботодавця і виграють з точки зору конкуренції.
Раніше ми повідомляли, що Google Workspace залишиться безоплатним для українського бізнесу.