Спецпроєкти

Що купують українці під час війни та які мають плани – дослідження


На початку літа Gradus Research спитав, які події чи значні покупки планують українці зробити протягом найближчого місяця, а в липні повторив запитання.

Які результати?

За результатами опитувань можна виділити три групи планів та їх реалізації.

Перша група подій – ті, що люди роблять навіть частіше аніж планують. Це стосується, перш за все, планів зустрітися з рідними чи друзями. Більше половини опитаних (55,4%) за час війни зустрічалися з родичами, особливо багато таких було у Західному регіоні (67,2%). Ще 47% респондентів бачилися з друзями, жителі Києва робили це частіше за інших (62,1%).

До цієї категорії також потрапили візити до перукаря (28,3% мали це в планах проти 40,2%, що скористалися цією послугою) та відвідування кафе/ресторанів: планували 16,7% респондентів, а чверті населення (24,1%) побували там за попередній місяць.

Придбання побутової техніки та електроніки. 20,7% респондентів в ситуації нестабільності гривні вирішили зробити такого роду доступні інвестиції.

Друга група подій – ті, в яких плани співпадають із реалізацією. Це стосується, перш за все, особистих справ – планові візити до лікаря, оновлення гардеробу чи манікюр.

Стаття витрат, яку планують та стабільно реалізують українці під час війни – турбота про своє здоров’я. 18,1% опитаних робили профілактичні огляди у лікарів, 5,4% респондентів купили або продовжили страхування для себе чи членів родини.

Шопінг стає більш спланованим. За попередній місяць кожен п’ятий українець/українка (19,3%) оновили свій гардероб. Це пояснюється також і тим, що люди, яким довелося покинути місця свого постійного проживання, не мали з собою речей за сезоном. Частіше за інших новий одяг купляли представники вікової категорії 18-24 роки (24,9%).

Третя група подій – ті, які планували частіше, ніж реалізували. Їх усіх об’єднує підвищений ризик (виїзд на природу, відпустка) або суттєві витрати (придбання житла, авто, проведення ремонту, тощо). Більшість українців взагалі відмовляються від поїздок під час літніх відпусток – поїхали відпочивати в межах України лише 3,5% респондентів, за кордон – 2,3%. Автомобілі, нерухомість чи меблі майже не купують, відмовляються також від планів робити ремонт житла.

Опитування було проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром більше 50 000 жителів у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіону. Період проведення поля: перша хвиля – 21-22 червня 2022 року (розмір вибірки: 1000 респондентів), друга хвиля – 20-25 червня 2022 року (розмір вибірки: 884 респонденти).

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь