Спецпроєкти

Волонтерство, донати і підтримка вимушених переселенців: як малий бізнес наближає перемогу у війні


З початком повномасштабного вторгнення будь-який бізнес практично вимушений був стати соціально відповідальним, тобто піклуватися не тільки про свої фінансові вигоди, але і про благо соціуму. Такий підхід до прибутків є основою громадянського суспільства, члени якого працюють на захист прав і свобод кожної людини в ньому –  тобто на вирощування соціальної справедливості.

В Україні останніми роками соцвідповідальність бізнесу активно розвивається: великі компанії вкладаються в благодійні ініціативи та іншими способами піклуються про членів соціуму. Наприклад, бізнес-імперія «Епіцентр К» приділяє увагу розвитку спорткультури українців, підтримуючі непрофесійні спортивні заходи та будуючи соціальні спорткомплекси.

Крапля по краплі: 80% воєнних донатів – внески приватних осіб і малого бізнесу

У війну масштабні мережі з мільйонними грошовими обігами та надприбутками щодо соціальної відповідальності дещо відійшли на другий план на тлі власників мафів, локальних брендів пошиття одягу чи засновників креативних агенцій. Адже представники малого бізнесу миттєво підлаштувалися під ситуацію, спрямувавши всі можливості на допомогу армії, біженцям та іншим українцям, які опинилися в скруті.

Наприклад, київське кафе «Тайський Привіт» стало «волонтерським привітом». Тут працювала цілодобова безкоштовна кухня для тероборони, армії, лікарень, маломобільних людей. Також його співробітники волонтерили, збираючи гуманітарку. Це тисячі гарячих обідів щодня та десятки наборів необхідних речей для військових. Тепер працівники «Привіту» допомагають людям на деокупованих територіях, збирають донати, а також продовжують стильно годувати киян, підтримуючи життя української економіки. 

Засновниця кондитерської-студії InnaMakingCake Інна Солнцева з перших днів повномасштабної війни випікає хліб, роздаючи його безкоштовно. Після відновлення бізнесу кондитерська працює до 15.00 на випікання хліба, який доставляють у ЗСУ та деокуповані населені пункти, а після – як кафе. Більшу частину прибутку від кондитерської Інна витрачає на закупівлю продуктів для випікання хліба. Баристи ж зовсім маленьких вуличних кав’ярень з кожної чашки кави відправляють донати нужденним… Здається, це зовсім трохи. Але з таких «трохи» складається велика картина. Урешті-решт, 80% благодійних воєнних зборів становлять внески приватних осіб та малих бізнесів на тлі  20% – від великих.

За дослідженням Європейської Бізнес Асоціації Unlimit Ukraine, представники малого бізнесу різними способами долучаються до підтримки України у війні: 67% допомагають фінансово, 26% надають послуги, 24% постачають продукцію, 10% – медикаменти, 9% – засоби захисту/оборони. Також 18% надають персональну всебічну допомогу співробітникам, які вступили до ЗСУ. Окрім того підприємці, як і всі інші українці, воюють на інформаційному фронті, волонтерять, надають транспорт, підтримують переселенців та біженців.

Та найголовніше досягнення малого бізнесу під час війни – це те, що він не збанкрутував. Адже сам по собі він надважливий для економіки України, без якої держава також припиняє своє існування.

«Кіоск біля будинку забезпечує себе, створює робочі місця, допомагає відновлюватися іншим бізнесам, створює ланцюжок доданої вартості», – каже ерівник Секретаріату Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України Андрій Забловський.

Але малому бізнесу важче «вижити» у кризовій ситуації, ніж великому, адже в нього немає значущої подушки фінансової безпеки на чорний день. І йому теж треба допомагати під час війни. Тож дизайн-агенція Rocketmen убиває в цьому аспекті двох зайців.

Малий бізнес допомагає Україні вистояти у війні, а «Схвильовані» – малому бізнесу

Для допомоги малому українському бізнесу та дітям, які осиротіли через російсько-українську війну, креативна дизайн-агенція Rocketmen розпочала безпрецедентний марафон взаємодопомоги – дизайн-марафон «Схвильовані».

«Я сам із Донецька, живу у війні вже довго й навіть не уявляю, як малечі в таких обставинах. Саме тому ми змінили назву агенції, перейшли на українську – та хочемо підтримати бізнеси, яким це дається важко, і дітей, яким потрібна психологічна реабілітація та фінансова підтримка», — розповідає засновник агенції Артем.

Система проста: ви вносите донат на теплі речі дітям, а талановиті креативники розробляють повний віжуал для вашого бізнесу. Це логотип, візуальний гайд (шрифти та кольори); віжуал для соцмереж, що забезпечить дієвий старт реклами. Ця креативна пропозиція актуальна для бізнесів, які хочуть перевести свій бренд з російської на українську мову, адже в частині віжуалу це затратна справа.

Після опрацювання заявок, які приймали до 3 листопада, Rocketmen обере 50 українських компаній, що таким чином зможуть потужно перезапустити брендинг бізнесу й вистояти у важких воєнних умовах – а значить, підтримати економіку України та внести свій вклад у загальну перемогу.

Донати, яких Rocketmen прагне зібрати 500 000 грн, направлять у Благодійний фонд «Діти Героїв». Організація піклується про дітей, які втратили одного чи обох батьків під час російської війни в Україні.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь