Спецпроєкти

Розширення бізнесу і висока конкуренція: як розвивається жіноче підприємництво під час війни – дослідження


Ukrainian Women Entrepreneurs Hub (U&WE Hub) та Центр «Розвиток КСВ» дослідили нагальні потреби жінок-підприємиць в умовах повномасштабної війни. 

Найпопулярнішими галузями підприємницької діяльності серед опитаних є сфери надання послуг і торгівля. Решта – виробництво, заклади харчування, реклама та маркетинг, туризм і готельний бізнес, ІТ та програмне забезпечення, сільське господарство, нерухомість і будівництво тощо.

Результати дослідження

  • 45,7% жінок мають бажання розпочати власну справу, але не наважуються це зробити;
  • майже чверть опитаних мають власний бізнес, який заснували до повномасштабного вторгнення;
  • 66,3% – знаходяться на стадії бізнес-ідеї, але не розуміють, як її реалізувати. 

Плани й масштаби 

Серед жінок, які збираються відкрити власну справу: 

  •  5% планують залончити бізнес протягом найближчих 2-3 місяців, 
  • 12% – впродовж року.

Власниці діючого бізнесу планують:  

  • 73,3% – відновлення, розширення або трансформацію бізнесу у найближчі 2-3 місяці; 
  • поширити свою діяльність за кордоном планує тільки 2,5% респонденток.

За категоріями бізнесу:

  • 74,2% – зареєстровані як ФОП або самозайняті особи;
  • 20,8% мають мікробізнес (до 10 співробітників);
  • 4,2% є володарками малого бізнесу (до 50 співробітників);
  • 0,2% – середній бізнес із кількістю співробітників до 250 осіб.

Виклики та перешкоди розвитку 

Серед основних перешкод – відсутність фінансування і несприятлива економічна ситуація, нестача знань та навичок, висока конкуренція і психологічна складова. Найбільш актуальним запитом є інвестиції та грантова підтримка.

У дослідженні взяли участь 418 жінок, переважно віком від 25 до 55 років.

Раніше ми розповідали, як змінився ринок праці в IT за останні півтора роки.

 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь