Розширення бізнесу і висока конкуренція: як розвивається жіноче підприємництво під час війни – дослідження
Ukrainian Women Entrepreneurs Hub (U&WE Hub) та Центр «Розвиток КСВ» дослідили нагальні потреби жінок-підприємиць в умовах повномасштабної війни.
Найпопулярнішими галузями підприємницької діяльності серед опитаних є сфери надання послуг і торгівля. Решта – виробництво, заклади харчування, реклама та маркетинг, туризм і готельний бізнес, ІТ та програмне забезпечення, сільське господарство, нерухомість і будівництво тощо.
Результати дослідження
- 45,7% жінок мають бажання розпочати власну справу, але не наважуються це зробити;
- майже чверть опитаних мають власний бізнес, який заснували до повномасштабного вторгнення;
- 66,3% – знаходяться на стадії бізнес-ідеї, але не розуміють, як її реалізувати.
Плани й масштаби
Серед жінок, які збираються відкрити власну справу:
- 5% планують залончити бізнес протягом найближчих 2-3 місяців,
- 12% – впродовж року.
Власниці діючого бізнесу планують:
- 73,3% – відновлення, розширення або трансформацію бізнесу у найближчі 2-3 місяці;
- поширити свою діяльність за кордоном планує тільки 2,5% респонденток.
За категоріями бізнесу:
- 74,2% – зареєстровані як ФОП або самозайняті особи;
- 20,8% мають мікробізнес (до 10 співробітників);
- 4,2% є володарками малого бізнесу (до 50 співробітників);
- 0,2% – середній бізнес із кількістю співробітників до 250 осіб.
Виклики та перешкоди розвитку
Серед основних перешкод – відсутність фінансування і несприятлива економічна ситуація, нестача знань та навичок, висока конкуренція і психологічна складова. Найбільш актуальним запитом є інвестиції та грантова підтримка.
У дослідженні взяли участь 418 жінок, переважно віком від 25 до 55 років.
Раніше ми розповідали, як змінився ринок праці в IT за останні півтора роки.