Що таке групові співбесіди та навіщо вони роботодавцю?
Я вже розповідав про секрети, які допоможуть потрапити на роботу вашої мрії, а сьогодні ми поговоримо про групові співбесіди. Ви знали, що такий формат є одним із найкращих під час підбору кандидатів? Розберемося, чому.
Назвіть якості, якими повинен володіти менеджер із продажу. 100%, серед них будуть «комунікабельність» та «впевненість у собі».
А тепер уявіть групову співбесіду. Конкурентне середовище, де кожен претендент хоче показати, що саме він – той самий менеджер із продажу. Це поле битви, де справжній продажник покаже свої навички й талант.
Головна перевага цього методу – економія часу
Уявіть собі: відгук на вакансію – 50 осіб, 20 із яких уже готові штурмувати ваш офіс.
На одного претендента витратиться приблизно 30 хвилин. До кожної співбесіди потрібно підготувати кімнату, а від недавнього часу ще й продезінфікувати. А ще рекрутер повинен відпочивати й виконувати іншу роботу.
Індивідуальна співбесіда 20-ти осіб займає три дні. Групова співбесіда – три години.
Групова співбесіда складається з 4 частин:
1. Підготовка
По-перше, у вас повинен бути чіткий план, де розписані всі кроки. Розпишіть детально, створіть правила та придумайте «план Б» – групову співбесіду дуже легко провалити.
Опишіть портрет кандидата й профіль посади. Вони повинні відповідати вашим вимогам на 100%, інакше весь процес виявиться безрезультатним.
По-друге, підготуйте приміщення, де все відбуватиметься. Визначте місця для претендентів, забезпечте доступ до печива, кави, чаю і води. Атмосфера повинна нагадувати веселу тусовку, а не допит у НКВД.
Зробіть так, щоб на період співбесіди вас ніхто не турбував і попросіть претендентів зробити це також. Телефони – у беззвучний режим.
У співбесіди повинен бути чіткий таймінг, тому пропишіть час для всіх етапів.
2. Організаційні питання
На цьому етапі у вас з’являється шанс зацікавити кандидатів. Зацікавите – вони будуть викладатися на повну. Продавайте себе, компанію і вакантну посаду.
Почніть із правил. Розкажіть:
- як відбуватиметься співбесіда;
- як і коли ставити запитання;
- про можливості покинути співбесіду в будь-який момент;
- як звертатися до промовців та інших претендентів.
Потім презентуйте себе, своїх колег і компанію:
- що ви робите та який ваш продукт;
- як довго ви на ринку;
- ваші досягнення;
- філософія компанії та цінності.
Презентуйте профіль посади, розкажіть про кожний пункт. Також розкажіть про бонуси та премії. У подробицях опишіть специфіку роботи, графік, понаднормові й відпустку – це дуже важливо для кандидата.
Пам’ятайте: ви продаєте вакансію, а не розповідаєте страшилку!
3. Основна фаза
Попросіть кандидатів відрекомендуватися, розповісти про себе, свої захоплення, досвід роботи та мотивацію. Слідкуйте за часом і передавайте слово іншим претендентам.
Після самопрезентації переходьте до завдань. Ви повинні уважно стежити за їх виконанням і поведінкою присутніх. Відбирайте претендентів за такими критеріями:
- Шукайте «результатника», а не «процесника»
Попросіть розповісти про досягнення на попередніх проєктах. «Процесник» опише свій робочий день, а «результатник» розповість про досягнуте в цифрах.
- Обирайте усвідомлених
Запитайте кандидата, чому він хоче працювати у вас. Якщо тільки «спробувати» – він вам не потрібен. Вибирайте тих, кому подобається сфера й вони хочуть у ній розвиватися.
- Шукайте впевнених у собі
Тільки впевнена в собі людина зможе ефективно продавати. На груповій співбесіді такі будуть у лідерах.
- Обирайте емоційно успішних
Розробіть завдання, де шукачі будуть працювати під тиском. Слідкуйте за ними та допускайте далі тільки тих, хто впорався.
4. Завершальна фаза
Розкажіть учасникам про ваші враження, дайте всім зворотний зв’язок.
Якщо вам хтось не підходить – відразу скажіть. Тим, хто пройшов співбесіду, поясніть, як і коли будуть наступні етапи відбору.
Пам’ятайте: немає поганих кандидатів, є тільки невідповідні. Продажі – робота для сильних. Будьте готові до того, що відсоток «невідповідних» виявиться великим.
Не бійтеся експериментувати, спробуйте групові співбесіди. Це круто й ефективно!
Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.