Cпецпроєкти

Український геймер – хто він?

Наприкінці зими американська компанія NielsenIQ опублікувала результати першого в історії комплексного дослідження гравців у відеоігри з України. У що грають, скільки платять та який вигляд має середньостатистичний український геймер?

Портрет українського геймера

Відеоігри давно перестали бути розвагою тільки для дітей та молоді, і в них грають люди майже всіх вікових категорій, що підтверджується дослідженням. За отриманими даними середній вік українського геймера – 31 рік. І це не дивно, бо геймерами вважаються навіть ті, хто грає у прості мобільні ігри. До того ж саме мобільні пристрої (телефони та планшети) є найпопулярнішою платформою для геймінгу серед українців (44%).

Водночас комп’ютери та ноутбуки для ігор використовують 40% опитаних, тому можна констатувати, що мобільний і ПК-геймінг перебувають майже на одному рівні.

Щодо жанрів, то найпопулярнішим серед українців є Puzzle із показником 12%. На другому місці розташувався Vehicle Shooter із даними в 11%, а на третьому – Shooter і Simulation із показником 10%.

Час від часу українці грають в ігри жанрів Shooter (38%), Simulation (32%), Action (31%), Adventure (31%) та Strategy (30%).

А тепер найцікавіше – найпопулярніша відеогра. За результатами дослідження, нею є World of Tanks – 16% опитаних грають у неї частіше, а 26% зіграли в неї щонайменше один раз за останній місяць. «Срібло» тримають за собою ігри серії FIFA з показниками 9% і 17%, а на третьому місці розташувалася Minecraft (8% і 19%). Замикають п’ятірку GTA V (7% і 12%) та CS:GO (6% і 14%). Окрім того, про World of Tanks знає або хоч раз чув 81% гравців. На другому місці за відомістю є Minecraft (69%), а на третьому – DotA2 (68%). До десятки також входять кіберспортивні CS:GO (60%) та League of Legends (43%).

Витрачаються на відеоігри українці неохоче – усього 3 із 10 респондентів. Найпопулярніші жанри, які купують, – Vehicle Shooter (242 грн на місяць) та Sport (342 грн на місяць). «Найдорожчими» жанрами є RPG (617 грн на місяць), Sandbox (434 грн на місяць) і Fighting (433 грн на місяць). Водночас пандемія коронавірусу майже не вплинула на витрати геймерів – для 46% вони залишилися незмінними, 31% стали платити більше, а 13% – менше.

На ігри в середньому витрачається не дуже багато часу – 2-3 години в будні дні та близько 4 годин у вихідні. У середньому українці грають 4-5 разів на тиждень, до того ж у загальному обсязі ігрового часу 54% випадає на будні, а 43% – на вихідні. Також на час проведення за іграми вплинула пандемія коронавірусу – 56% респондентів стали грати частіше, а всього 4% – рідше.

Та що знайшли для себе геймери у відеоіграх? Основними причинами захоплення відеоіграми респонденти назвали бажання розслабитися (73%), «вбити час» (57%) і втекти від реальности (50%). Серед відповідей були такі, хто назвав відеоігри способом проведення часу з друзями (37%), а кіберспортсменами, які беруть участь у змаганнях, назвалися найменше всього опитаних (3%).

Іншим цікавим фактом із дослідження є те, що чоловіки і жінки грають у відеоігри майже в однаковій пропорції (51% на 49%). До того ж 65% живуть у шлюбі, а 7 із 10 мають одну або більше вищих освіт.

Зважаючи на дані дослідження, можна підсумувати, що український геймер – це чоловік або жінка віком 31 рік, який, найімовірніше, перебуває у шлюбі та має вищу освіту. Він/вона грає переважно для розслаблення та витрачає на це приблизно 3 години на день 4-5 разів на тиждень – майже однаково як у будні, так і у вихідні. Він/вона не дуже любить витрачати на ігри гроші, але якщо робить це, то за місяць виходить приблизно 250-500 грн. Практично неможливо сказати точно, у яку гру він/вона грає переважно, але майже напевно чув/-ла про World of Tanks, DotA2 та CS:GO.

Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.    

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Наші колумністи
Богдан Бердник
PR-manager платформи dobro.ua
Лада Дяченко
ембріологиня
Альона Чигрин
шеф-редакторка bit.ua
Анастасія Федорова
засновниця бренду COVER
Ми в Телеграмі
підписуйтесь