Оголошені номінанти премії «Оскар» 2024. Серед них – стрічка Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі»
23 січня Американська академія кіномистецтв оголосила номінантів на цьогорічну кінопремію «Оскар» 2024. Оголошували номінантів акторка Зазі Бітц та актор Джек Куейду.
Лідери номінацій – стрічка Крістофера Нолана «Оппенгеймер» (13 номінацій), «Бідолашні створіння» Йорґоса Лантімоса (11 номінацій), «Вбивці квіткової повні» Мартіна Скорсезе – 10 номінацій, «Барбі» Ґрети Ґервіґ – 8 номінацій.
До номінантів увійшов український документальний фільм Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі». Стрічка змагатиметься за перемогу в категорії «Повнометражний документальний фільм».
Оскар 2024: перелік номінантів
Найкращий фільм
- «Оппенгеймер» (Крістофер Нолан)
- «Барбі» (Ґрета Ґервіґ)
- «Анатомія падіння» (Жюстін Тріє)
- «Вбивці квіткової повні» (Мартін Скорсезе)
- «Бідолашні створіння» (Йорґос Лантімос)
- «Маестро» (Бредлі Купер)
- «Минулі життя» (Селін Сон)
- «Зона інтересу» (Джонатан Ґлейзер)
- «Залишені» (Александер Пейн)
- «Американський фікшн» (Корд Джефферсон)
Найкращий міжнародний фільм
- Японія, «Ідеальні дні» (Perfect days)
- Німеччина, «Учительська» (Das Lehrerzimme)
- Італія, «Капітан» (Io Capitano)
- Іспанія, «Снігове суспільство» (La Sociedad De La Nieve)
- Велика Британія, «Зона інтересів» (The Zone of Interest)
Документальний повнометражний фільм
- «20 днів у Маріуполі» (20 Days in Mariupol)
- «Бобі Вайн: народний президент» (Bobi Wine: The People’s President)
- «Вічна пам’ять» (The Eternal Memory)
- «Чотири доньки» (Les filles d’Olfa)
- «Вбити тигра» (To Kill a Tiger)
Найкраща акторка
- Аннетта Бенінг («Нʼяд»)
- Лілі Гладстоун («Вбивці квіткової повні»)
- Сандра Гюллер («Анатомія падіння»)
- Кері Малліган («Маестро»)
- Емма Стоун («Бідолашні створіння»)
Найкращий актор
- Бредлі Купер («Маестро»)
- Кулман Домінго («Растін»)
- Пол Джиаматті («Залишені»)
- Кілліан Мерфі («Оппенгеймер»)
- Джеффрі Райт (American Fiction)
Найкраща жіноча роль другого плану
- Емілі Блант («Оппенгеймер»)
- Деніел Брукс («Колір пурпуровий»)
- Амеріка Феррера («Барбі»)
- Джоді Фостер («Нʼяд»)
- Да’Він Джой Рендольф («Залишені»)
Найкращий режисер
- Крістофер Нолан («Оппенгеймер»)
- Йорґос Лантімос («Бідолашні створіння»)
- Мартін Скорсезе («Вбивці квіткової повні»)
- Жюстін Тріє («Анатомія падіння»)
- Джонатан Ґлейзер («Зона інтересу»)
Найкраща чоловіча роль другого плану
- Раян Гослінг («Барбі»)
- Роберт де Ніро («Вбивці квіткової повні»)
- Роберт Дауні-молодший («Оппенгеймер»)
- Стерлінг К. Браун («Американський фікшн»)
- Марк Руффало («Бідолашні створіння»)
Оригінальний сценарій
- «Анатомія падіння» (Жюстін Тріє, Артур Харарі)
- «Залишені» (Девід Гемінґсон)
- «Травень, грудень» (Семі Берч, Алекс Механік)
- «Минулі життя» (Селін Сон)
- «Маестро» (Бредлі Купер, Джош Сінгер)
Найкращий адаптований сценарій
- «Американський фікшн» (Корд Джефферсон)
- «Барбі» (Ґрета Ґервіґ, Ноа Баумбах)
- «Зона інтересу» (Джонатан Ґлейзер)
- «Оппенгеймер» (Крістофер Нолан)
- «Бідолашні створіння» (Тоні Макнамара)
Найкраща операторська робота
- «Вбивці квіткової повні» (Родріго Прієто)
- «Маестро» (Метью Лібатік)
- «Оппенгеймер» (Хойте ван Хойтема)
- «Бідолашні створіння» (Роббі Раян)
- «Граф» (Едвард Лекмен)
Найкращий монтаж
- «Анатомія падіння»
- «Залишені»
- «Вбивці квіткової повні»
- «Оппенгеймер»
- «Бідолашні створіння»
Найкращий звук
- «Творець»
- «Маестро»
- «Місія неможлива. Розплата. Частина перша»
- «Оппенгеймер»
- «Зона інтересів»
Візуальні ефекти
- «Творець»
- «Ґодзілла: Мінус один»
- «Місія нездійсненна 7»
- «Наполеон»
- «Вартові Галактики 3»
Грим та зачіски
- «Ґолда» (Golda)
- «Маестро» (Maestro)
- «Оппенгеймер» (Oppenheimer)
- «Бідолахи» (Poor Things)
- «Снігове суспільство» (La Sociedad De La Nieve)
Музика (саундтрек)
- «Американський фікшн» (Лора Карпман)
- «Вбивці квіткової повні» (Роббі Робертсон)
- «Індіана Джонс і Реліквія Долі» (Джон Вільямс)
- «Бідолашні створіння» (Джерскін Фендрікс)
- «Оппенгеймер» (Людвіг Ґоранссон)
Музика (Оригінальна пісня)
- I’m Just Ken («Барбі»)
- What Was I Made For? («Барбі»)
- The Fire Inside (Flamin’ Hot)
- It never went away («Американська симфонія»)
- Wahzhazhe («Вбивці квіткової повні»)
Анімаційний короткометражний фільм
- Letter to a Pig
- Ninety-Five Senses
- War Is Over! Inspired by the Music of John & Yoko
- Pachyderme
- Our Uniform
Ігровий короткометражний фільм
- The After
- Invincible
- Knight of Fortune
- Red, White and Blue
- The Wonderful Story of Henry Sugar
Документальний короткометражний фільм
- The ABCs of Book Banning
- The Barber of Little Rock
- Island in Between
- The Last Repair Shop
- Nǎi Nai & Wài Pó
Про «20 днів у Маріуполі»
У лютому 2022-го, коли над країною зависла загроза повномасштабного вторгнення, до Маріуполя вирушила команда журналістів – Євген Малолєтка, Мстислав Чернов та Василіса Степаненко. Вони прибули до міста вранці 24 лютого 2022-го і застали в ньому початок і перші кілька тижнів великої війни.
У березні Малолєтка, Чернов і Степаненко залишалися останніми представниками преси в місті, до якого вже увійшла російська армія. Саме завдяки журналістам світ побачив докази злочинів рф: фото та відео з розбомбленого пологового будинку, з лікарень та місць масових поховань.

Фото з Маріуполя: Євген Малолєтка
15 березня Малолєтка і Чернов, яких вже розшукували росіяни, покинули місто гуманітарним коридором. За словами Чернова, наступного дня вони б вже не змогли виїхати з технікою – але їм дивом вдалося вивезти відзняті фото- та відеоматеріали. Згодом виникла ідея створення повноцінної стрічки – так з’явився документальний фільм «20 днів у Маріуполі», який зняв і спродюсував Мстислав Чернов.
Світова прем’єра фільму відбулася 20 січня на Sundance – головному фестивалі незалежного кіно у світі. Фільм номінували в категорії World Cinema Documentary Competition. Стрічка Чернова отримала приз глядацьких симпатій – для режисера це є надважливим визнанням результатів його роботи.
Фільм також номінували на Cinema Eye Awards, The Gotham Awards та на премію Американської Гільдії Продюсерів. Документальна стрічка змагатиметься за нагороди BAFTA у категоріях «Документальне кіно» та «Фільм іноземною мовою».
Інтервʼю з Мстиславом Черновим – про роботу над фільмом, повномасштабну війну і страх смерті – можна прочитати за посиланням.